צילום: Edi Israel / Flash 90

בגלל המשך ההפגנות על הגדר: ליברמן הודיע על סגירת מעבר ארז

נכשלו ב"יום המבחן": שר הביטחון החליט כי למעט במקרים הומניטריים, המעבר שבצפון הרצועה יישאר סגור לפי שעה. הסיבה: האירועים על הגדר ביום שישי האחרון. דיווח פלסטיני: כל הפלגים, למעט החזית העממית, הסכימו לרגיעה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט הבוקר על סגירת מעבר ארז עד להודעה החדשה – כך מדווחים מקורות פלסטינים. ע"פ הדיווח, במערכת הביטחון הישראלית הבהירו כי השימוש במעבר יתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

הסיבה להחלטתו של ליברמן: המשך קיומן של צעדות השיבה וההפגנות באזור הגדר גם ביום שישי האחרון.

המהלך מתרחש ברקע קיומו של המו"מ העקיף בין ישראל לחמאס וארגוני טרור נוספים. מקורות פלסטינים מסרו הבוקר כי הושגה הסכמה לרגיעה בין כל הפלגים, למעט ארגון החזית העממית.

הסדרה? האש בדרום נמשכת: בלוני תבערה בבארי, הרוג מירי צה"ל בעזה


גורם ישראלי המעורה בפרטי המגעים בין הצדדים אמר ל"ישראל היום" כי ישראל לא מעניקה הטבות כלשהן לחמאס, אלא מדובר ב"נצירת אש" הדדית. לדבריו, מכיוון שחמאס מנע בימים האחרונים שיגור בלונים ועפיפונים, פתחה ישראל בתמורה את המעברים המספקים מזון ואספקה לרצועה והרחיבה את מרחב הדיג. אשר לאספקת החשמל לעזה, התשלום עבורה יגיע כנראה מקטאר. כמו כן, ישראל מסכימה עקרונית לכך שגורם שלישי ישלם את משכורות עובדי הרשות הפלשתינית ברצועת עזה.

בצד הישראלי מדגישים כי אין אמת בפרסומים כאילו ישראל אישרה פתיחה של קו אספקה ימי בין קפריסין לרצועת עזה. "רק אם השקט יישמר תקופה ממושכת, ישראל תסכים לדון בפרויקטים הומניטריים התלויים בה, וזאת בתנאי שייפתח גם מו"מ להשבת הבנים והאזרחים לישראל", אמר הגורם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו