יונדאי סונטה – מי צריך רכב מנהלים?

איכשהו בסוף שנות השמונים, טרום עידן הרכב הצמוד התפתחה לה קטגוריה ישראלית המכונה "רכב מנהלים". היום שכולם רוכבים על רכבי הפנאי, צריכים לברר לעומק מה עושים בכלל עושים עם הקטגוריה הזו... לקחנו את אחד המתמודדים הרהוטים למבחן שינסה לשכנע אותנו למה לבחור דווקא בו

מי בכלל רוצה רכב מנהלים היום? שאל אותי השבוע חבר מתחום הליסינג, ממילא כולם קונים רכבי פנאי, שלא נדבר על זה שהוא נמוך וקשה לחנות איתו בגלל האורך, אחרי 48 שעות עם הסונטה יש לי תשובה ברורה, מאד ברורה, שב מאחור ונצא לדרך

הסונטה של יונדאי מכבב בעיקר בשוק האמריקאי וככזה הוא מרשים וארוך, כמעט חמש מטר אורכו וזה יכול להתאים גם למישהו עם נהג צמוד שיושב במושב האחורי. יש מקום לרגליים שלא בטוח שתמצאו אפילו בקדילאק, עור בהיר משובח שעוטף כל חלקה טובה, יציאת פתחי מיזוג, חימום למושבים, תאורת לד אישית, מקום מרווח לנוסע אמצעי בזכות ההנעה הקדמית וחלון גג שיורד עד לתא המטען.

איבזור יש המוון ואפשר למצוא כאן כמעט את כל מה שקיים גם ברכבים שעולים כפול, מושב נהג תומך מאד בעל כיוון חשמלי, עם איוורור חימום (שצריך להפעיל כל נסיעה מחדש?!) אווירת יוקרה, והנדסת אנוש מצוינת.

הנה כמה מפריטי האיבזור, חלקם מגיעים כבר מגירסת הפרימיום. מראות חשמליות מתקפלות, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, פתיחת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט,תאורת פנימית מסוג לד מראה מתכהה והרשימה ארוכה.

מרוב שישבנו בפנים, שכחנו את הליטוש החיצוני שעשו בסונטה במתיחת הפנים האחרונה. השינויים מתבטאים בחלק הקדמי שכעת הוא הרמוני יותר ובעיקר מרשים, ומאחור בולטים בעיקר הפנסים האחוריים שמצליחים להיות נאים גם ברכב המבחן שהגיע בצבע אפור עכבר…

בתחום הבטיחות האקטיבית, הרשימה ארוכה. תאורה עוקבת פנייה, חיישני חנייה מקוריים, מצלמה אחורית, זיהוי רכב בשטח מת עם התרעה קולית (תוספת ברוכה לסימון במראה שלא תמיד רואים) בקרת שיוט אדפטיבית שהיא גם פינוק אמיתי בפקקים של הבוקר, התראה על סטייה מנתיב (ללא תיקון, חבל…) בלימה אוטונומית ועוד

בואו נדבר על המנוע. תשכחו לרגע מזה שיש כאן שני מנועים (דהיינו בנזין וחשמלי) שאמורים להביא את הסונטה לתחנת הדלק פעם בתשע מאות קילומטר (ובתנאי שעיקר הנסיעות שלכם הם בעיר, שם באופן אבסורדי צריכת הדלק יורדת מאדדדד ) פשוט העבירו למצב ספורט ותלחצו על הדוושה, המנוע החשמלי מסייע כעת להאצות מהירות, הרכב נדבק לכביש וטס קדימה ובולע ליטר של דלק בכל עשר קילומטר. בהמשך אחרי בית אורן והירידות של נשר (שאיכשהו בזכות הוויז הגענו אליהם ונהננו מכל רגע מאחיזת הכביש הדביקה) עברנו למצב חסכוני וצריכת הדלק ירדה לאיזור של 15.5 ק"מ לליטר.

תא המטען ביונדאי הוא לא סטיישן וזה אומר שלא תצליחו להעביר בו סוכה…, אבל פתח ההטענה שלו מרשים והוא בולע לא מעט ליטרים של מטען.

רגע לפני סיכום, יש לנו שאלה בפתיח שצריכים לענות עליה, רכב פנאי או סונטה? רכב פנאי ייתן לנו תא מטען יותר שימושי, הישיבה תהיה יותר גבוהה על הכביש, ולא נצטרך לשמור בכל חנייה על הפגוש שלא יתגרד במדרכה ויהרוס את תאורת ה-DRL… אבל אם אתם עדיין מחפשים רכב שבו נוהגים ולא מובלים כמו כל העדר, הסונטה תתאים לכם מאד, הפאר וההדר יחד עם ההנאה מנהיגה והחיסכון בדלק הופכים אותו לרכישה נבונה גם אם אתם לא מנהלים וזה בעצם הסיכום שלנו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפואר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו