רופאים ללא גבולות

מחבלים ללא גבולות: החמוש שחוסל בעזה – אח ב"רופאים ללא גבולות"

המחבל שפתח באש על גדר הגבול בעזה ביום שני הוא עובד של ארגון "רופאים ללא גבולות", ארגון סיוע צרפתי-בינלאומי המעסיק בין 150 ל-200 עובדים בעזה. גופתו עדיין מוחזקת בישראל. המת" "כיצד איש שהוכשר להציל חיים רוכש נשק במטרה לגדוע חיים?"

האני אל-מג'דלאווי, המחבל שפתח ביום שני בחילופי אש עם צה"ל וניסה להסתנן לשטח ישראל מרצועת עזה, היה אח ב"רופאים ללא גבולות". כך טען הערב (חמישי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון בסטטוס שהעלה ב"אל-מונסק", עמוד הפייסבוק שלו בשפה הערבית. "אנחנו תוהים: כיצד איש שהוכשר להציל חיים רוכש במשכורתו נשק במטרה לגדוע חיים? מי שעוסק בהצלת חיים עדיף שיסייע בפעילות הומניטרית ברצועת עזה ולא יעסוק בטרור", נכתב בסטטוס.

אחיו של מג'דלאווי, אוסמה, מאשר היום בפייסבוק את הפרטים ומספר כי עבד בארגון וכי קנה את הנשק בכספו. עוד כתב כי לא השתייך לשום ארגון פלסטיני והוא מתאר אדם יציב כלכלית ונפשית, שהתחתן לא מזמן.

ארגון "רופאים ללא גבולות" הוא ארגון סיוע צרפתי-בינלאומי המפעיל סניפים בכל העולם ומעסיק בין 150 ל-200 עובדים בעזה המתעסקים בעיקר בטיפולים נפשיים באזורי סכסוך. המחלקה האזרחית במתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף משנה שרון ביטון, פנה היום רשמית לארגון "רופאים ללא גבולות" בבקשה לקבל הבהרות. בארגון אומרים כי הם עדיין בודקים את האינפורמציה שהתקבלה לגביו ולא יכולים להתייחס כרגע.

ביום שני, כאמור, התרחשו חילופי אש בגבול הרצועה. אל-מג'דלאווי הגיע לבד, חמוש בשני רימונים ורובה וניסה לפגוע בכוחות שמאבטחים את העבודות להקמת המכשול הימי. הוא ביצע ירי לעבר הכוחות, נמלט והסתתר. בתגובה, טנק ירה לעברו ולא פגע. לאחר מכן, הכוחות ביצעו ירי וחיסלו את המחבל. גופתו עדיין מוחזקת בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו