צילום מסך מהשידור החי

דיווח: טראמפ יציג באו"ם הסכם שלום לא מוכן

הנשיא טראמפ יחשוף ככל הנראה חלק מתוכנית השלום למזרח התיכון במהלך עצרת האו"ם בעוד חודש. על פי מקורות המקורבים לבית הלבן, התוכנית עדיין לא שלמה ולכן בשלב הראשון תוצג באופן חלקי כ"אג'נדה לשלום" ולא כתוכנית מלאה ומפורטת

מתרבים הסימנים כי ממשל טראמפ יחשוף חלק מתוכנית השלום למזרח התיכון במהלך עצרת האו"ם בעוד חודש. על פי אחת האפשרויות, הנשיא טראמפ ינהל את ישיבת מועצת הביטחון ובמהלכה יציג עקרונות או קווים כלליים של התוכנית.

עם זאת, על פי מקורות המקורבים לבית הלבן, התוכנית עדיין לא שלמה ולכן בשלב הראשון תוצג באופן חלקי כ"אג'נדה לשלום" ולא כתוכנית מלאה ומפורטת. רק בהמשך, כאשר תושלם העבודה על הפרטים המלאים, ואם הנסיבות יצדיקו זאת, תוצג התוכנית המלאה.

מקור המעורב בפרטים אמר הבוקר ל'ישראל היום' כי הסיבה להסתפקות בתוכנית מוגבלת היא הקשיים שצוות השלום נתקל בהם בחודשי הכנת התוכנית, ובראשם הסירוב הפלשתיני לשתף פעולה עם צוות השלום של ארה"ב והחרם שהטילו הפלשתינים על שליחי הנשיא, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט. בצד סיבה זו, גם מצבו המשפטי הנוכחי והעתידי של הנשיא טראמפ מוביל להחלטה לפרסם כרגע מתווה חלקי בלבד.

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח כי בכיר בהנהגת הפתח' אומר כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עומד לנקוט בחודש הבא שורה של עיצומים חדשים נגד חמאס ועזה. לפי הדיווח, העיצומים יכללו בין השאר קיצוץ נוסף במשכורות פקידי הרשות הפלסטינית ברצועה, הטלת מגבלות על הבנקים הפלסטיניים בעזה וצעדים נוספים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו