35-40 מנדטים? נתניהו לא באמת מעונין בתוצאה כזו • פרשנות

ראש הממשלה מודע לכך שזינוק משמעותי של הליכוד בבחירות עלול באופן פרדוקסלי למנוע ממנו להקים ממשלה. אז מדוע הוא מדבר על ארבעים מנדטים? זה כבר קשור לחוק הגיוס • ממשלה עם 'יש עתיד'? טראומה ששני הצדדים מעדיפים להימנע ממנה

הפרשן הפוליטי עמית סגל התראיין הבוקר לתוכניתו של של אראל סג"ל ב'רדיו ללא הפסקה' והתייחס להצהרתו השאפתנית של נתניהו אתמול לפיה היעד של הליכוד בבחירות הוא ארבעים מנדטים. סגל סבור כי נתניהו לא באמת מעוניין בתוצאה כזו משום שהיא עלולה להוריד מתחת לאחוז החסימה מפלגה או שתים מ"השותפות הטבעיות", באופן שיותיר את גוש הימין ללא יכולת להרכיב ממשלה.

"מעמד נתניהו, כראש הממשלה בישראל, נגזר לא בכמות המנדטים למפלגה שלו אלא במנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלת ימין יציבה. על פי כל ההערכות נתניהו עומד לכהן תחת כתב אישום ולכן הוא חייב קואליציה יציבה ושותפים נאמנים. גם אם יקבל 40 מנדטים יש ספק אם הקואליציה תהיה יציבה כפי שהיא היום", אומר סגל.

לדבריו, "מי שחושב שנתניהו ירצה להקים ממשלה עם לפיד לא מבין שני דברים: נתניהו לא יכול ללכת עם שותף שיעזוב אותו אחרי עשרה ציוצים בטוויטר ולפיד לא יילך עם נתניהו שיקים ממשלה של 65 מנדטים עם החרדים ועם בנט. אם לפיד יצטרף לנתניהו זו תהיה התאבדות המונית של סיעת 'יש עתיד'".

אז מדוע בחר נתניהו להצהיר את מה שהצהיר? "ההסבר שלי לדברי נתניהו הוא שמדובר בקריאה למתחריו הפוליטיים להתפשר בסוגיית חוק הגיוס ולא לרוץ לבחירות שימחזרו את טראומת בחירות 2015 בו הליכוד שתה בקש את הקולות משאר מפלגות הימין. המפלגות בגוש של נתניהו נמצאות היום במצב של אנורקסיה והן ממש עלולות למות".

נתניהו שואף רחוק: 35 מנדטים זה סביר, המספר 40 הוא היעד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו