צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"אסון לימין": בנט מביע חשש מפני זינוק דרסטי של הליכוד

יו"ר 'הבית היהודי' סבור כי "המשמעות של ליכוד עם 40 מנדטים זה חיסול הבית היהודי והימין האידיאלוגי". לטענתו, "לא יודע מה נתניהו רוצה, אני חושב שהוא לא רוצה אותנו בממשלה כי יהיה לו הרבה יותר נוח עם המפד"ל ההיסטורית"

שר החינוך, נפתלי בנט, השתתף הבוקר ב'ועידת המשפיעים' של ערוץ 2 והתייחס לתחזיות הסקרים לפיהם בבחירות הקרובות מפלגת הליכוד תזנק משמעותית, בין היתר על חשבון המפלגות האחרות בגוש הימין.

"יהיה מה שקרה ב2013 וב15 לפני הבחירות יהיו דיבורים יפים, אחרי זה ירצה להקים מפלגה בלעדינו ואז אולי להוסיף אותנו. לכן המשמעות של ליכוד עם 40 מנדטים זה חיסול הבית היהודי והימין האידיאלוגי. לא יודע מה נתניהו רוצה, אני חושב שהוא לא רוצה אותנו בממשלה כי יהיה לו הרבה יותר נוח עם המפד"ל שתמיד זורמים עם שחרור מחבלים, מסירת שטחים…אני לא רוצה להיכנס להימורים, לא יודע כמה מנדטים יהיו לנו".

להערכת בנט, "הוא יכול להביא את יש עתיד, גבאי, או להגקים ממשלה שיכולים להיות 40 מול 5, שזה אסון לימין. ב1013הוא דיגל עלינו לא פגש אותנו ואז רצתי לברית עם לפיד כדי להכריח אותו. ב2015 כנ"ל, לא רצה אותנו. המזל שליברמן נשאר בחוץ…יש לי כבוד לנתניהו, אבל לא נוח לו שיש עמוד שדרה לאומי חזק שעומד על האינטרסים של מדינת ישראל, ואנחנו פה כדי להיות עזר מנגד".

35-40 מנדטים? נתניהו לא באמת מעונין בתוצאה כזו • פרשנות

דיווח: בחירות בקרוב ולאחריהן ברית בנט – ליצמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו