צילום: הדס פרוש / פלאש 90

אחרי המהומה במשרד רה"מ: הושגה פשרה בין רה"מ לשר ארדן

אחרי שעשרות מפגינים הצליחו לפרוץ את מחסום האבטחה של משרד ראש הממשלה ואילצו את נתניהו להסתגר בחדרו. קב"ט משרד רה"מ הגיש תלונה רשמית למשטרה:"האירוע יתוחקר ויופקו הלקחים הנדרשים". נתניהו וארדן סיכמו: מו"מ ל45 יום

במשרד ראש הממשלה הגיבו להפרת הסדר של גמלאי המשטרה ומסרו כי "קב"ט משרד ראש הממשלה אביעד פייגין הגיש תלונה רשמית למשטרת ישראל בעקבות הפרת סדר ופריצה לשטחי משרד רה"מ. קב"ט משרד ראש הממשלה דורש מהמשטרה לחקור באופן מיידי את הנושא ולנקוט בכל האמצעים כדי להביא לדין את הפורצים למתקן ואת העוברים על החוק במסגרת ההפגנה. האירוע יתוחקר ויופקו הלקחים הנדרשים".

מוקדם יותר היום הפגינו עשרות גימלאים של המשטרה מול משרד ראש הממשלה לקראת ישיבת הממשלה, במהלכה השרים אמורים היו להצביע על ההחלטה לאשר את תוספת השכר לאנשי הקבע וגמלאי צה"ל בלבד, ולא לאנשי המשטרה, שב"ס, שב"כ ומוסד. יצוין כי המפכ"ל אלשיך ביקש להשתתף בישיבה כדי להביא את עמדת המשטרה – אך הוא סורב על ידי נתניהו.

המחאה יצאה משליטה כאשר המפגינים הצליחו להתגבר על המאבטחים ולפרוץ לתוך משרד ראש הממשלה. הפריצה גרמה לאנדרלמוסיה של ממש במקום, כשבשלב הראשון הוכרז "עוצר כניסות" במסגרתו השרים הונחו שלא להגיע למקום. כמו כן חלק מאנשי המשרד נעלו עצמן בחדרים. במקביל הורו אנשי הביטחון לנעול חדרים המכילים מסמכים מסווגים.

המפגינים הסתובבו במקום קרוב לשעה מה שמעלה תהיות וחששות באשר לתפקוד מערך האבטחה באירועים חמורים יותר. "זה מחדל אבטחה חמור. מסתובבים פה כבר 45 דקות והמשטרה לא שולחת כוחות לפזר. זה אירוע מתגלגל. המאבטחים קראו ברמקול לאנשים להסתגר בחדרים ולשמור על חומרים מסווגים. איש הישר בעיניו יעשה. ביזיון. ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקועים במשרד ולא יכולים לצאת", אמר לאתר YNET גורם במשרד דקות לפני שהמהומה שככה.

בסופו של דבר, במהלך ישיבת הממשלה החליטו ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון הפנים, ארדן על פשרה. לפי ההחלטה, ההצבעה בממשלה על תוספת השכר לאנשי הקבע וגמלאי צה"ל בלבד ולא למשטרה, שב"ס, שב"כ ומוסד תידחה ב-45 ימים ותתקיים לאחר תקופת החגים.

בזמן הזה, כך על פי החלטת הפשרה המסתמנת, יתקיים משא ומתן מרתוני בהשתתפות נציגי האוצר, ביטחון הפנים ופעילי המאבק מקרב גמלאי השוטרים והסוהרים על תשלום התוספת הנדרשת. במקביל תועבר פנייה לבית הדין הארצי לעבודה להשהות את מתן ההחלטה שלו בעתירה שמונחת לפניו בנושא הזה‎.

במהלך היום פעל השר ארדן על מנת לשנות את דעתו של ראש הממשלה ולאפשר את קיום המשא ומתן עם נציגי השוטרים והשב"ס. במהלך ישיבת הממשלה אף הקריא השר ארדן את שמות החללים מהמשטרה והשב"ס במהלך השנים האחרונות והתרעם על תנאיהם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק ומעורר השראה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו