בעריש פילמר

בבני ברק הבהירו: המשך העבודות בשבת יוציאו עשרות אלפים למחאה

אחרי העבודות לרכבת הקלה תוך חילול קדושת השבת וראש השנה, קרא רבה של בני ברק הגרמי"ל לנדא לרבני העיר למחות על כך בדרשות שבת שובה. במקביל, ראש העיר איים כי התושבים ייצאו להפגין, והמשטרה פנתה לנת"ע בדרישה לעצור את העבודות

המאבק נגד חילולי השבת בעבודות לכריית הרכבת הקלה בעיר בני ברק, שהגיעו לשפל חדש בעת העבודות במקום תוך חילול קדושת ימי ראש השנה, מחריף ובעיריית בני ברק מאיימים בהפגנת ענק בהשתתפות עשרות אלפי תושבי העיר באם יעבדו במתחם במהלך השבת הקרובה. את האיום מסר ראש העיר חנוך זייברט בפגישה שקיים השבוע עם מפקדי המשטרה.

בעקבות כך, פנתה המשטרה אל חברת נת"ע בבקשה להפסיק את העבודות בשבתות ובחגים, לפחות בחלק העליון של המתחם – הגלוי לעין הציבור, ולטענתם בחלק התחתון של הפרויקט העבודות מתבצעות רק בידי גויים.

עם זאת, בעיתונים החרדים דווח היום כי "רבנים וראשי הציבור הבהירו, כי הרעיון הנואל להבדיל בין עבודות בחלק העליון של הפרויקט והחלק התחתון – דינו להידחות על הסף. ראשית, איש אינו יכול להסכים ולא תהיה הסכמה, לעבודות בעבי האדמה, בימי שבת קודש וחגי ישראל. גם אם אמת הדבר שהעובדים או חלקם אינם יהודים, זה אינו מתיר את העבודות. תושבי בני ברק, רבני העיר, ואבות העיר וצמרת העיריה, ימשיכו להיאבק עד לסיכול המזימה להמשיך לחלל את השבת בעיר השבת, בני ברק".

העיתונים מוסיפים ומאיימים כי "הדרישה היא שלא יהיו חילולי שבת בפרויקט הכריה כלל וכלל. אם הדרישה לא תיענה, וחלילה וחס יהיו חילולי שבת בשבת הקרובה, בין בחלק העילי ובין במעמקי האדמה – הציבור יצטרך להיערך, ולפעול בכל הדרכים הציבוריות, למניעת חילולי השבת. תושבי בני ברק נחושים שלא להסתפק במחאות, במודעות, בכתבות בעיתונות, והם מתכוונים לפעול בכל דרך ראויה כדי לסכל את הפגיעה בשבת קודש, שנעשית בבוטות ובברוטליות, בלי כל התחשבות".

בתוך כך, רבה של בני ברק, הגה"ח רבי משה יהודה לייב לנדא פנה אל רבני העיר, בקריאה להתריע ולמחות בדרשות שבת שובה, על הפגיעה החמורה בכבודה של שבת בתחומי עיר התורה והחסידות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו