צילום: פלאש 90

"פועלים כל העת": נתניהו רומז למעורבות ישראלית בתקיפה בסוריה

בדברים שאמר בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ לציון 45 שנה למלחמת יום הכיפורים, תוך שהוא מציין כי .ףישראל פועלת כל העת למנוע מאויבינו מלהתחמש בנשק מתקדם. הקווים האדומים שלנו - חדים מתמיד, והנחישות שלנו לאכוף אותם - חזקה מתמיד"

רומז למעורבות ישראלית בתקיפה אמש בסוריה? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזכיר בפתח ישיבת הממשלה את מלחמת יום הכיפורים לפני 45 שנה, וציין: .ףעלינו לעשות הכל כדי למנוע מלחמה. קורבנותיה מחריבים חיי משפחות והם פצע פעור בלב האומה. בה בעת, אם תיכפה עלינו מלחמה, עלינו לעשות הכל כדי לנצחה במינימום אבדות.

לפני 45 שנים, שגה המודיעין בהערכה מוטעית של כוונות המלחמה של מצרים וסוריה. משהתבררו כוונות אלה מעל לכל ספק, וכשהסכנה כבר הייתה ממש לפתחנו, שגה הדרג המדיני שגיאה חמורה, בזה שלא אפשר מכת מנע. לעולם לא נחזור על שגיאה זו".

"בד בבד, ישראל פועלת כל העת למנוע מאויבינו מלהתחמש בנשק מתקדם. הקווים האדומים שלנו – חדים מתמיד, והנחישות שלנו לאכוף אותם – חזקה מתמיד", כך נתניהו.

כזכור, כלי תקשורת בסוריה דיווחו אתמול כי מטוסים ישראלים תקפו באזור שדה התעופה בדמשק . המרכז הסורי למעקב אחר זכוית אדם ציטט מקור בעיתונות הערבית, ולפיו התקיפה הישראלית כוונה נגד מחסני אמצעי לחימה חדשים, ונגד משלוח שהגיע לאחרונה. בתקיפה נגרם נזק כבד ולא ידוע בשלב זה על נפגעים. 

צבא סוריה טוען כי "מערכות ההגנה הדפו אמש (שבת) תקיפה ישראלית ליד נמל התעופה בדמשק". בדיווח של סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" נמסר כי מטוסים ישראלים תקפו באזור שדה התעופה וכי מערך ההגנה האווירית הסורי פעל נגדם והצליח ליירט כמה טילים. 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו