צילום: פלאש 90

"הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לתקיפה האיראנית נגד כוחות דאע"ש בסוריה באמצעות טילים עם הכיתוב 'מוות לישראל', 'מוות לארצות הברית', 'מוות לסעודיה'. "העובדה שכתוב על הטילים ששיגרה לסוריה 'מוות לישראל' - מוכיחה הכול"


תיעוד הפיגוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך". התייחסותו מגיעה אחרי שמשמרות המהפכה שיגרו טילים לעבר מזרח סוריה, שעליהם נכתב בין היתר "מוות לאמריקה, מוות לישראל, מוות לסעודיה". לדברי נתניהו, "העובדה שכתוב על הטילים ששיגרה לסוריה 'מוות לישראל' – מוכיחה הכול".

התקיפה שהתבצעה אמש בסוריה כללה גם השתתפות של שבעה מל"טים, בתקיפה ראשונה מסוגה על ידי טהראן. בדיווחים נטען כי היו הרוגים משורות החמושים במתקפה, אך לא התקבל לכך אימות. משמרות המהפכה הוסיפו כי בתקיפה נפגעו בסיסים של "טרוריסטים כופרים הנתמכים על ידי ארצות הברית ומעצמות אזוריות". זהו המאחז האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בדרום-מזרח סוריה, שבו פועלים גם הכוחות הדמוקרטיים הסוריים, הנתמכים על ידי הקואליציה האמריקנית.

כזכור, בפיגוע שהתרחש במצעד צבאי באהוואז לפני כשבוע וחצי, נהרגו 25 בני אדם, ובהם 12 אנשי משמרות המהפכה. איראן הפנתה אצבע המאשימה כלפי ישראל וארצות הברית בעקבות הפיגוע. דובר הצבא האיראני אמר אחרי הפיגוע כי החמושים אומנו על ידי שתי מדינות במפרץ והם קשורים לישראל וארצות הברית. "הטרוריסטים האלה אומנו על ידי שתי מדינות במפרץ, הם לא שייכים לדאעש, אך הם קשורים לאמריקה ולמוסד".

29 הרוגים בפיגוע של דאע"ש באיראן; חמינאי מאשים את ארה"ב וישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו