לקראת תקיפה? "סמוך לביתך הוקם אתר חיזבאללה, נקוט באמצעי זהירות"

תושבים ברובע הדאחייה שבדרום בירות קיבלו הודעות וואטסאפ: "סמוך לביתך הוקם אתר ששייך לחיזבאללה, אתה מתבקש לנקוט באמצעי זהירות". בישראל סירבו להתייחס לטענות שהמודיעין הישראלי עומד מאחורי שיגור הודעות


התיעוד שפרסם צה"ל

העיתון הלונדוני בשפה הערבית "א-שרק אל-אווסט" דיווח היום (רביעי) כי תושבים רבים ברובע הדאחייה שבדרום בירות, הנחשב למעוז ארגון חיזבאללה בלבנון, קיבלו הודעות וואטסאפ מגורמים בלתי מזוהים, שבהן נכתב: "סמוך לביתך הוקם אתר ששייך לחיזבאללה, אתה מתבקש לנקוט באמצעי זהירות".
 
לפי הדיווח בעיתון, תושבים רבים ברובע הדאחייה חוששים כי מדובר ב"הכנת הקרקע" לקראת תקיפה ישראלית אפשרית במפקדות הארגון ברובע הדאחייה או בבסיסי הארגון בדרום לבנון. לפי הדיווח בעיתון הערבי היוצא לאור בלונדון, בישראל סירבו להתייחס לטענות שהמודיעין הישראלי עומד מאחורי שיגור הודעות הטקסט לטלפונים הניידים של תושבים ברובע הדאחייה.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, הדף בצהריים את האשמותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "ההצגה התקשורתית הכושלת של נתניהו לא מעניינת אותנו, וגם לא איומיו. אנחנו ערוכים במוכנות מלאה להתמודד מול תוקפנות ישראלית אם תהיה כזו, למרות שאנו לא צופים זאת בקרוב, וזה לא משפיע על העבודה הקשה והיומיומית שלנו לשפר את המוכנות שלנו ואת האמל"ח שלנו".

שר החוץ של לבנון ג'וברן בסיל קיים לפני יומיים סיור עם שגרירים זרים בלבנון, השר סייר עם הנציגים בכמה מוקדים, בהם אתר הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי "חרירי" שבו לטענת נתניהו נמצאים טילים. בסיל נשא דברים בתדרוך לשגרירים זרים וקרא לקהילה הבינלאומית למנוע מתקפה ישראלית נגד לבנון. לדבריו, ישראל מתכננת "תוקפנות חדשה" נגד ארצו. בסיל הוסיף כי כי ההצדקה לאותה תוקפנות היא צילומי הלוויין שחשף נתניהו בהם נראו לכאורה אתרי טילים של חיזבאללה. לדבריו, ההאשמות הישראליות הן "שקרים חסרי בסיס".

נתניהו: "שהשגרירים ישאלו את עצמם למה חלפו 3 יממות עד הסיור"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו