בתמונה: נציג 'דגל התורה' בחיפה, מיכי אלפר, בהתייעצות עם מרן שר התורה

כאב ראש ל'דגל' בחיפה? "פסילה טכנית" למועמדותה של קאליש

בעקבות ענין טכני/פרוצדורלי הוציא בית המשפט הודעות פסילה למועמדים במספר ערים. גם עינת קאליש - שתתמך ככל הנראה ע"י 'דגל התורה' בחיפה - ברשימה. מה משעות הפסילה הטכנית? ומה והאם יש דרך להתגבר עליה? כל הפרטים

כאב ראש ל'דגל התורה' בחיפה: משרד הפנים הוציא הודעת פסילה טכנית למועמדת עינת קאליש, שאמורה לזכות בתמיכת המפלגה במירוץ לראשות העיר. יחד עם קאליש נפסל גם המועמד ישראל סביון, לצד מועמדים מ-9 ערים נוספות.

הנימוק לפסילה הוא טכני-פרוצדורלי: עורך הדין של מפלגת העבודה הכין את טפסי ההתמודדות עבור שני המועמדים, דבר שאסור ע"פ התקנות.

באתר 'גלובס' שדיווח לראשונה על הסאגה נכתב: "ההנחה היא שמדובר בעניין טכני אשר יוכל להיות מוסדר, ויחד עם זאת, ההליך שעינת קליש רותם וסביון יצטרכו לעבור הוא בפני בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט מנהלי. הם ככל הנראה לא יוכלו לגבור על התקלה באמצעות תיקון הטפסים מול משרד הפנים".

ממפלגת העבודה נמסר: "הטעות היא לא רק בחיפה. העו"ד של הפלגה טעה בעוד 9 ערים ובהן יש טעות הטכנית. לפי חו"ד משפטיות ועדת הבחירות המרכזית תאשר את כולם". לטענת המפלגה, "גם במפלגת הליכוד יש את אותה טעות טכנית ב7 ערים והם בטוחים בחוות דעת המשפטיות של ועדת הבחירות המרכזית שתאשר את הרשימות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו