Marc Israel Sellem/POOL

זאב זאב? ישראל לחמאס: אם המהומות יימשכו – התגובה תחריף

שרי הקבינט החליטו הערב לתת לחמאס הזדמנות אחרונה ולהמתין עד לסוף השבוע לפני הסלמה בעזה. בישראל הופתעו שדווקא לאחר הכנסת הדלק מקטר לרצועה רף האלימות עלה. ליברמן: "אנחנו מוכנים לתת את המכה הכי קשה שיש"

הערב התקיים כינוס הקבינט המדיני והשרים דנו בנושא המתיחות הביטחונית ברצועה עזה. בתום הישיבה לא פורסמה הודעה רשמית אך מהפרסומים בכלי התקשור ניתן ללמוד כי השרים החליטו לחכות סוף שבוע נוסף בכדי לראות איך המצב מתפתח. בנוסף, בהמשך לזיגזג המרשים של ליברמן עם העברת הסולר לרצועה ואז הפסקת ההעברה, השרים עודכנו כי למרות הכנסת הדלק לא התווסף לתושבי הרצועה דקה אחת של חשמל.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', במערכת הביטחון דווקא העריכו שהכנסת הדלק הקטרי לרצועת עזה, שנתפסת בעיני הדרג המדיני כמחווה, תביא לרגיעה באירועים בגדר. אך בישראל הופתעו שדווקא לאחר הכנסת הדלק רף האלימות עלה. בישראל הציבו כמה דד-ליינים לחמאס בחודשים האחרונים, לעתים אלו הצליחו להוריד את גובה הלהבות, ולעתים לא.

בישראל שיגרו הערב מסר לחמאס: תמה הסבלנות שלנו לאירועים על הגדר. יום שישי יהווה את המבחן לגבי המשך הפעילות הישראלית. אם חמאס ימשיך באירועים על הגדר – ישראל תחריף את המדיניות שלה בגבול. הציפייה של הדרג המדיני היא שהאזהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן ישפיעו על השטח.

לפי דיווח בתקשורת הערבית, חמאס העביר לאחרונה מסר למצרים לפיו עזה עלולה להתפוצץ בפנים של מצרים וישראל, אם דבר לא ישתנה. עשרות אלפי בני אדם עלולים להגיע לגבול עם מצרים ולגבולות עם ישראל ולנסות לחצות, זאת גם במחיר של אלפי הרוגים. משלחת של בכירים מצריים עתידה להגיע בקרוב לרמאללה ולתל אביב ולקדם הסכם אש וחילוף שבויים. ‎

ברקע האירועים האחרונים בגדר הגבול נמסרה הודעה מטעם האיחוד האירופי בו הארגון מביע דאגה מהאלימות ברצועה. "אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג במלוא האיפוק כדי למנוע אובדן חיים נוסף, אנו מצפים מישראל שתשתמש בכוח בצורה פרופורציונלית ולחמאס ולשאר הקבוצות הקיצוניות בעזה – לא לנצל את המחאות לאלימות".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב למתיחות ברצועת עזה, בריאיון ל'כאן ב' אמר כי "מה שראינו בשבוע האחרון מחייב אותנו לעשות היערכות מחדש. אין צורך לכבוש את עזה כדי לתת מכה קשה לחמאס. לישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש-ברירה, וחייבים למצות את כל האופציות לפני שמחליטים לצאת למלחמה. אנחנו מיצינו את כל האופציות הקיימות. שלא יהיו אשליות לראשי חמאס, אנחנו מוכנים לתת את המכה הכי קשה שיש".

"מה שראינו בחודש האחרון זו הפעלת אלימות בלתי פוסקת בגבול ישראל, ורק בזכות המדיניות הנחושה והעקבית שלנו אף ישראלי לא נפגע, ויש אלפי נפגעים בצד השני", המשיך ליברמן. "אנחנו מבינים ללב תושבי הדרום ופועלים להבטיח להם מציאות אחרת. על אף כל האלימות על הגדר, לא עצרנו לרגע בבניית המכשול התת-קרקעי והמשכנו בהשמדת המנהרות. אני יכול להעיד ממקור ראשון שצה"ל נמצא בשיא המוכנות מאז 1967".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה בלה……………
בלה בלה בלה……..
די אתם לא חושבים שנמאס לשמוע איומים כבר..
תפסיקו לעשות צחוק מעצמכם.
לברמן כבר נתפסת כליצן עדיף שסתום קצת כי כל מילה שלך ממשיכה להוכיח את רמת הטיפשות שלך.
אם עד יום שישי.. אם עד יום שלישי.. אם עד החגים.. ואם עד אחרי החגים…
חחחח חח עושים ממך צחוק.. אולי הם ירגעו עד יום שישי אבל יחזרו בראשון ואז האיומים שלך יחזרו.. ופתיחת מעברים.. וחוזר חלילה
סיכום אביגדור לך לעבוד בטיב טעם

ליוני
כל מילה נכונה….
בושה למדינת ישראל על מה שקורה בדרום
ובושה למדינה שזהו שר הביטחון שלה…
חה….. חה… חה……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו