צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הערכה: נתניהו יפזר את הכנסת מיד לאחר אישור חוק הגיוס

ב'יהדות התורה' מעריכים כי ראש הממשלה יפעל לאישור חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, כאשר מיד לאחר מכן הוא יודיע על הקדמת הבחירות מסיבות אחרות. הרציונל של מהלך כזה מבחינת נתניהו: למנוע מלפיד לעשות שימוש בסוגיה במערכת הבחירות

ביהדות התורה מעריכים הבוקר כי לאחר החלטת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' יפעל ראש הממשלה כדי לאשר את חוק הגיוס בהקדם.

באיזה אופן יאושר החוק? כאן יש 2 תרחישים מרכזיים. הראשון, העלאת החוק להצבעה בגירסתו הנוכחית, ללא כל שינוי. במצב כזה אגו"י צפויה להתנגד לחוק, 'דגל' וש"ס אולי ימנעו, אבל תמיכת 'יש עתיד' מובטחת מה שעשוי להעניק לחוק את הרוב הדרוש.

השני, הכנסת שינויים לחוק ע"פ דרישת אגו"י, תמיכה של כלל המפלגות החרדיות, התנגדות של 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו'. גם במצב כזה צפוי רוב לחוק.

אווירת בחירות • סקרים: נתניהו מתחזק; גנץ מרסק את המחנ"צ ו'יש עתיד'


ומה צפוי לאחר אישור החוק? כאן הדעות חלוקות. בליכוד מעריכים כי אם החוק אכן יאושר – נתניהו לא ימהר ללכת לבחירות. מאידך, ב'יהדות התורה' סבורים כי נתניהו יקדים את הבחירות בכל מקרה. ע"פ דיווח ב'כאן', "חברי הכנסת החרדים מעריכים גם הבוקר י פניו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבחירות במהלך כנס החורף הקרוב. הסברה בקרב הח"כים היא שלאחר חוק הגיוס, אם אכן יאושר, הכנסת לא תחזיק מעמד זמן רב ותיאלץ להתפזר בדרך לבחירות".

לטענתם, "המאמץ הגדול שעשה ראש הממשלה כדי להביא לאישור חוק הגיוס נועד בראש ובראשונה כדי למנוע מיו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, וממפלגתו את הנושא היחיד שיכול היה לאתגר את הליכוד בבחירות הקרובות – ענייני דת ומדינה ויחסי הליכוד עם החרדים".

יצוין כי מבחינת נתניהו התרחיש האופטימלי הוא אישור החוק בתמיכת 'יש עתיד, מה שימנע מהמפלגה לנגח אותו בבחירות על הרקע הזה, אולם גם בתרחיש שבו ייערכו שינויים בחוק ו'יש עתיד' תתנגד לו, הסוגיה הטעונה תאבד את העוקץ שלה בכל מה שקשור למערכת הבחירות, מערכת שכאמור תתקיים לאחר שהחוק הפך לעובדה מוגמרת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו