ירושלים | צילום: Gidi Avinary/FLASH90

אחרי ארה"ב: אוסטרליה שוקלת להעביר את שגרירותה לירושלים

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, שנכנס רק לפני חודשיים לתפקיד, שוקל להעביר את שגרירות ארצו לירושלים ולהכיר בה כבירת ישראל • במקביל: ביום חמישי צפוי מוריסון לערוך דיון מחודש על תמיכת מדינתו בהסכם הגרעין האיראני

אחרי שארה"ב העבירה את שגרירותה בשנה האחרונה, כלי תקשורת מקומיים באוסטרליה מדווחים על כך שראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, שוקל להודיע על הכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירות אוסטרליה אליה.

במידה ואכן הדבר יתממש, אוסטרליה תהיה המדינה השנייה בגודלה שצפויה להעביר את שגרירותה ולהצהיר על ירושלים כבירת ישראל, כשהחלטה זו, כך נראה, נעשית יחד עם שורת החלטות מצדו של ראש הממשלה האוסטרלי, שהושבע לתפקידו רק לפני כחודשיים.

מלבד ההחלטה בנוגע להעברת השגרירות, ביום חמישי הקרוב צפוי מוריסון לערוך דיון מחודש על תמיכת מדינתו בהסכם הגרעין האיראני – שנחתם על ידי ראש הממשלה היוצא מלקולם טרנבול, וכן על רקע החלטת אוסטרליה להצביע באו"ם נגד בלוק הצבעה שמונהג ע"י הרשות הפלסטינית.

הערב שוחח ראש ממשלת אוסטרליה בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו על כך שהוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל ובהתאם לכך העביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים. נתניהו הודה לו על הדברים והשניים שוחחו על צעדים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות, כשלדבריו, מי ששכנע אותו לעשות צעד זה, הוא שגריר אוסטרליה בישראל לשעבר, דיוויד שארמה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו