צילום: הדס פרוש / פלאש 90

ארדן: "אין ברירה אלא להעלות שלב בחומרת התגובה מול חמאס"

השר שטייניץ: "כל ההתלקחות הזו נגרמה מאבו מאזן, ואנחנו לא צריכים לתת לו לגרור אותנו". השר ארדן: הממשלה צריכה להתייחס לאירוע בב"ש כאילו היו בו נפגעים, כי זו הייתה מטרתו". גבאי: "כרגע אנחנו אפילו לא יודעים מה המטרה שלנו בעזה"

‏השר וחבר הקבינט יובל שטייניץ אמר הבוקר בראיון ב'רשת ב' כי "עלינו להגיב בעוצמה ובתקיפות על פגיעת הרקטה בב"ש, אך יש הבדל בין זה לבין היגררות למערכה כוללת בעזה. כל ההתלקחות הזו נגרמה מאבו מאזן, ואנחנו לא צריכים לתת לו לגרור אותנו".

שטייניץ הוסיף כי "‏למלחמה או מערכה צבאית צריכות להיות מטרות אמיתיות. המטרה האסטרטגית שלנו נשארה למנוע מאיראן להקים "אלף עזות" בזירה הצפונית".

‏שטייניץ תקף את שר הביטחון ואמר כי "לא הבנתי את ההנמקה של ליברמן, כי לא התחלנו אפילו למצות את סיכויי ההסדרה בעזה. אם נלך למלחמה ברצועה, נקרא לה "מלחמת אבו מאזן" – כי הוא ארכיטקט ההתלקחות הזו".

‏השר לביטחון פנים ‎גלעד ארדן טוען בראיון ב'גלי צהל' כי "היינו יכולים למצוא את עצמנו בטרגדיה קשה מאוד הבוקר. הממשלה צריכה להתייחס לאירוע בב"ש כאילו היו בו נפגעים, כי זו הייתה מטרתו".

‏ארדן רמז כי הוא תומך בחזרה למדיניות הסיכול: "אין ברירה אלא להעלות שלב בחומרת התגובה מול חמאס. טוב שצה"ל כבר התחיל לפגוע במטרות ברצועה בעקבות נפילת הרקטה בב"ש".

‏יו"ר המחנה הציוני ‎אבי גבאי העריך בראיון ל'גלי צה"ל' כי אנחנו בדרך לעימות: "דווקא כשהיו במדינת ישראל ראשי ממשלה מתונים מדינית, הם יכלו לקבל החלטות אסטרטגיות קשות. כרגע אנחנו אפילו לא יודעים מה המטרה שלנו בעזה".

‏האלוף במיל' איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מעריך אמר ב'גלי צה"ל' כי: "לא אתפלא אם הגורם המבצע הוא גורם רדיקלי, אבל זה לא מסיר ולו במילימטר את אחריות החמאס לאירוע". ‏דנגוט, לשעבר המזכיר הצבאי של שר הביטחון, הוסיף כי "יש להוריד מהלקסיקון את המילה 'הסדרה'. התגובה של ישראל כלפי עזה חייבת להשתנות, לא חייבים לרוץ מיד לפיתרון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו