Marc Israel Sellem/POOL

אחרי 23 שנה: נכדיו של רבין ניצלו את עצרת הזיכרון להשתלחות בנתניהו

אחרי העצרת בכיכר רבין, כעת גם העצרת הממלכתית הפכה לפוליטית. נכדו של רבין: "הגבלת משך כהונת ראש ממשלה היא הכרחית". נכדתו של רבין: "באחרונה פורסם ציוץ מטעם דוברת רה"מ, בה נכללה תמונה של רבין עם ערפאת תחת הפועל בגד". לשכת רה"מ: "להד"ם"

23 שנה אחרי שראש הממשלה יצחק רבין נרצח על ידי איש ימין קיצוני והטקסים לזכרו הופכים יותר ויותר פוליטיים ואנשי השמאל בוחרים להאשים את 'כל הימין' ברצח במקום להתמקד במניעת הרצח הבא על רקע פוליטי.

בין הטקסים שהפכו ליותר פוליטיים מאי פעם היא עצרת הזיכרון בכיכר רבין בתל אביב שמאורגנת על ידי תנועת דרכנו (V15 לשעבר) ובה לא צפויים לנאום אנשי ימין בכירים, אם כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוזמן אך סירב להגיע.

בנוסף, מחר ייערך טקס זיכרון לרבין במליאת הכנסת שם ינאמו ראש הממשלה, יו"ר הכנסת וראשת האופוזיציה. אך היום נערך בהר הרצל ובבית הנשיא טקס זיכרון לרבין בו נאמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין וחלק מצאצאו של רבין שניצלו את הבמה הממלכתית להטיח בנתניהו האשמות שונות ומשונות.

יונתן בן ארצי, נכדו של רבין, תקף את נתניהו בטקס ואמר כי "ההוא הדוחף ומסית להגדרה וקיטלוג של כל אחד החושב אחרת ממנו, כחמוץ או שמאלן, ממשיך לפרק בנו ויביא לחורבן הבית הבא. אזרחי מדינת ישראל זכאים להנהגה שאינה משתעממת מהם. דמוקרטיה אינה מלוכה. הגבלת משך כהונת ראש ממשלה היא הכרחית וחשובה למנוע ממנהיגנו להפוך למלכים נבדלים מעם".

Yonatan Sindel/Flash90

בטקס השתתפה גם נועה רוטמן, נכדתו של רבין שהביע דאגה בעקבות התבטאות שמעוררות מחדש את השסע בעם. "לרוב העם אני בטוחה שמדובר בפשע חמור, בניסיון לשנות מהלך היסטורי לשנות את ההיסטוריה שלא לפי כללי המשחק", אמרה. "הונחה מעל הקבר ממצבה ייחודית, מצבה שאמורה לסמן את השבר בעם. מתוכה הריפוי והצמיחה יושגו. אבל במציאות אל מול הכוונה הזו, המצבה כמו הנושא כולו, מואשמים תדיר בשיח הציבורי ב'גינדור' הנצחתי, מניירה".

"הכינוי "פסטירבין" נולד", המשיכה. "רק באחרונה פורסם פאשקוויל, ציוץ בטוויטר, מטעם דוברת ראש הממשלה, בה נכללה תמונה של רבין עם ערפאת תחת הפועל בגד. לא יושבי השורות האלה ניסחו את הציוץ, אבל אף אחד לא התנער ממנו. לאישה ממשיכים לשלם משכורת, מכספי המסים… אני מתגעגעת לאחדות, לשותפות. אין לי מושג ולא לכם, אם סבי מצליח להיות חזק שם למעלה. מה שבטוח, שפה למטה לא השתנה הרבה ב-23 שנים האחרונות. רק החמיר, זה ניכר בשיח … גם בידי גורמים רשמיים. דמוקרטיה היא לא רק שיטת בחירות, אסור שהיא תצטמצם להסדר טכני".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "נדהמנו לשמוע את ההאשמה החמורה של נעה רוטמן באזכרה הממלכתית לזכרו של יצחק רבין ז״ל נגד דוברת במשרד ראש הממשלה. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בכלל בציוץ של עיתונאית שאיננה קשורה למשרד. מדובר בהשמצה חסרת בסיס שמביישת את המעמד".

ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב בטוויטר: "‏שנה אחרי שנה שמשפחת רבין לא מצליחה לכבד את המסגרת הממלכתית של טקסי האזכרה והופכת אותם לבמה להשתלחות פוליטית בימין ובמנהיגיו. אחת משתים: או שנאומיהם יוצאו מהפרוטוקול או שהטקסים יהיו פרטיים של משפחת רבין ולא טקסים ממלכתיים. יש גבול לחוצפה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לעצור לחבורת השמאלנים הקיצונים הללו את תקציבי האזכרות הפוליטיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו