צילום: קובי גדעון/לע"מ

נתניהו נפגש עם סגן נשיא סין: "ביטוי נפלא לקשרים המתהדקים"

סגן נשיא סין הגיע היום לישראל עם משלחת של שרים וסגני שרים מכ-13 משרדי ממשלה סיניים לביקור רשמי. נתניהו: "זהו הביקור החשוב ביותר של מנהיג סיני בשמונה עשרה השנים האחרונות". השניים קיימו פגישת עבודה בהשתתפות שרים משתי המדינות

סגן נשיא סין הגיע היום לישראל עם משלחת של שרים וסגני שרים מכ-13 משרדי ממשלה סיניים לביקור רשמי בהזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו ורעייתו קיבלו את פניו של סגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן במעון רה"מ בירושלים וסגן הנשיא חתם בספר האורחים. נתניהו אמר לצ'י-שאן: "ברוך הבא לישראל. זהו הביקור החשוב ביותר של מנהיג סיני בשמונה עשרה השנים האחרונות. זה סימן לידידות המתפתחת בינינו. העובדה שסגן נשיא סין הגיע לישראל ונענה להזמנתי להשתתף בוועידת רה"מ לחדשנות, היא מחמאה גדולה מאוד לישראל, שמשקפת את היחסים המתפתחים בין סין לישראל ואני מצפה לשיחות בינינו".

לאחר מכן ראש הממשלה נתניהו וסגן הנשיא צ'י-שאן קיימו פגישת עבודה במסגרת ארוחת ערב יחד עם הפמליות. זהו הביקור של האישיות הבכירה ביותר שמגיעה לישראל מסין ב-18 השנים האחרונות. מהצד הישראלי השתתפו בפגישה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הכלכלה אלי כהן, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ וראש הסגל יואב הורוביץ, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, שגריר ישראל בסין צבי חפץ וכן בכירים נוספים.

רה"מ וסגן נשיא סין יעמדו בראש המפגש הרביעי של ועדת החדשנות ישראל-סין בפורמט בין ממשלתי G2G שיתקיים במשרד החוץ ב-24 באוקטובר. בוועדה ייחתמו 8 הסכמים משותפים בתחומי מדע וטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית, חקלאות. רה"מ וסגן נשיא סין יחתמו על התכנית התלת-שנתית החדשה של הוועדה. ועדת החדשנות מתכנסת אחת לשנה לסירוגין בירושלים ובבייג'ינג ומקדמת שיתופי פעולה בין גורמי הממשל משתי המדינות, פרויקטים משותפים המשלבים סקטור פרטי, מחקרים משותפים במדע ותעשייה, הענקת מלגות לימוד לסטודנטים משתי המדינות ועוד.

מוקדם יותר כתב ראש הממשלה ברשתיות החברתיות כי "אני נערך לפגישה כלכלית ומדינית חשובה הערב עם סגן נשיא סין, וואנג צ'י-שאן, יועצו הקרוב של הנשיא שי ג'ינפינג. זה הביקור החשוב ביותר מסין בישראל ב-18 השנים האחרונות. הגעתו לכאן מעידה על הרצון המשותף של סין וישראל לשדרג עוד יותר את היחסים בינינו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו