מערכת ההגנה הרוסית | צילום: ויקיפדיה

תיעוד: מערכת ה-S-300 נפרסה במרחב הסורי אותו תקפה ישראל

תמונות שצולמו במהלך החודש האחרון בשמי סוריה מראים את תהליך פריסת מערכת S-300 במחוז מסייאף שבצפון-מערב המדינה. בתוך כך, מוסקבה החלה לדרוש זמן התרעה ארוך יותר לפני כל תקיפה. גורם מדיני בכיר: "אסור להסכים לזה"

הערב פורסמו תמונות שצולמו במהלך החודש האחרון בשמי סוריה, על ידי לוויין ישראלי, ובהם רואים את תהליך פריסת מערכת S-300 במחוז מסייאף שבצפון-מערב המדינה, המרחב אותו תקפה ישראל, כך על פי דיווחים זרים, לפני כארבעה חודשים.

על פי דו"ח המודיעין של חברת (ImageSat International ISI), המערכת נפרסה במרחק של 1.3 ק"מ מסוללת S-400 סמוכה, מערכת מתקדמת יותר המופעלת בידי הצבא הרוסי. עוד נראה מהצילומים, כי מתקיימות באזור עבודות בנייה אינטנסיביות במשך שבועות והבנייה תואמת למאפיינים של מערכות הגנה מפני מטוסים ושיגור של טילי קרקע-אוויר, כשלצד עבודות הבנייה, במקום הוצבו רכבים שהוסתרו מתחת לרשתות הסוואה, כשעל פי הדו"ח המתפרסם, עדיין לא ניתן לדעת האם צבא רוסיה מפעיל את הסוללה, או שמא סוריה.

ארבעת הקנים שכבר נפרסו | צילום: ImageSat International (ISI)
תהליך בניית התשתיות | צילום: ImageSat International (ISI)

במקביל, היום מתפרסם כי לאחר הפלת המטוס הרוסי לפני כחודש, הרוסים הציבו לישראל תנאים הפוגעים בחופש הפעולה של צה"ל במרחב האוויר הסורי, כשעכשיו הם דורשים זמן התרעה ארוך יותר לפני תקיפות שחיל האוויר הישראלי מבצע בשטח סוריה, בשונה מהנוהג של חיל האוויר עד לתקופה האחרונה, בו עדכנו את הרוסים לפני כל תקיפה דקות ספורות לפני. דבר זה עלול לסכן את מטוסי חיל האוויר הישראלים וכן לתת לאיראנים זמן להסתיר את המטרות.

גורם מדיני בכיר אומר שמדובר בתנאי שמבחינה מבצעית אסור לקבל אותו. לטענת הגורם, התנאי מצמצם מאד את חופש הפעולה של חיל האוויר ואסור לישראל להסכים לזה. זו עלולה להיות הסיבה שמאז הפלת המטוס לא התבצעה תקיפה גלויה שמקבלת מיד הד תקשורתי ומיוחסת לישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו