צילום: פלאש 90

שר בליכוד: "סער ניסה להקים סיעת בת לרשימת הליכוד בכנסת"

המתיחות בין ראש הממשלה לשר לשעבר עולים שלב והאשמות על 'תרגיל מסריח' הולכות וגוברות • "גדעון סער ניסה לעשות פוטש בליכוד. הוא ביקש להקים סיעת בת ולמנות חברי כנסת שנאמנים לו, שהיו מונעים מנתניהו להקים ממשלה

אחרי הפרסום אמש על "התרגיל המסריח" העדכני ל-2018, נגד ראש הממשלה נתניהו, כשאף במהלך מסיבת יום הולדת אמש רמז וכמעט אמר מפורשות כי השר לשעבר גדעון סער מעורב בתרגיל זה, הבוקר חושף 'ישראל היום' פרטים חדשים בפרשה.

על פי הפרסום, שר בליכוד אמר אמש כי "גדעון סער ניסה לעשות פוטש בליכוד. הוא ביקש להקים סיעת בת לרשימת הליכוד בכנסת ולמנות חברי כנסת שנאמנים לו, שהיו מונעים מנתניהו להקים ממשלה ומביאים להחלפתו".

לדבריו, "הדבר ידוע בקרב בכירים וחברים בליכוד. יש רשימה של מועמדים של סער – שרבים מהם אף היו בין עוזריו. אין אזור כמעט, שכבר בשלב הזה לא הכין עדיין מועמד שעתיד היה לרוץ מטעמו. החשש של נתניהו היה ממשי ומוצדק. ברגע הקריטי הוא לא היה מוצא עצמו ראש הממשלה, כי הנשיא יכול להטיל את המשימה על כל ח"כ. יש לו שיקול דעת מוחלט והוא יכול להטיל את המשימה על הח"כ שהוא רוצה, כי לטעמו יש לו הסיכוי הרב ביותר והוא לא צריך לפרט ולא כפוף לבג"ץ".

כזכור, על פי הפרסום, נתניהו שהיה נחוש להקדים את הבחירות, החליט ברגע האחרון לסגת מהחלטה זו לאחר שהתברר לו, כי גם במידה ויקבל את מירב המנדטים, הנשיא ראובן ריבלין שבידו ההחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה, לא מתכוון לתת לו את זה, כשבהמשך פורסם כי מי ששותף לתרגיל, זה השר לשעבר ובכיר הליכוד, גדעון סער.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו