Nati Shohat/Flash90.

אושר תשלום שכר לחברי קלפי ביישובים החרדיים ביו"ש

סגן השר הנחה, האלוף יחתום – חברי ועדות הקלפי בעיריות החרדיות מעבר לקו הירוק יקבלו שכר על עבודתם ביום הבחירות. אלי בן דהן: "הנחיתי את יועמ"ש איו"ש לפעול ולקדם בהקדם האפשרי את חתימת הצו ואכן היום נחתם הצו"

החוק לאישור תשלום שכר לחברי קלפי אושר בכנסת בסוף מושב הקיץ, אלא שבכדי להחיל אותו אף ביו״ש נדרשת חתימת אלוף הפיקוד. מנכ״ל משרד הפנים פנה לפני כחודשיים לסגן שר הביטחון אלי בן דהן המוסמך בנושא, להורות על החלת החוק החדש גם ביו״ש.

רק אחרי גרירת רגליים ארוכה מאוד של גורמים במשרד הביטחון, ובמעורבות לשכת שר הפנים מול המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו״ד רז נזרי, הושלמה אתמול – חמישה ימים לפני הבחירות – הכנת הצו שיובא לחתימת אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, והאלוף חתם על הצו.

משמעות הדברים היא שחברי ועדת הקלפי גם במודיעין עילית, ביתר עילית, תל ציון, גני מודיעין, אדם, עמנואל ועוד יישובים ביו"ש – יהיו זכאים לתשלום עבור עבודתם ביום זה, כמו יתר אזרחי מדינת ישראל העוסקים במלאכה זו.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אומר כי מדובר בחקיקה חשובה. "הובא לידיעתי כי חברי ועדות הקלפי ביו"ש לא יקבלו את שכרם כיוון שהחוק אשר עבר בסוף מושב הקיץ האחרון לא הוחל ביהודה ושומרון. בשל כך הנחיתי את יועמ"ש איו"ש אייל טולדנו לפעול ולקדם בהקדם האפשרי את חתימת הצו על ידי אלוף הפיקוד ואכן היום נחתם הצו המאפשר זאת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו