דיווח: הקשרים בין עומאן לישראל הוסתרו מארה"ב במשך שנה וחצי

הקשרים בין עומאן לישראל החלו כבר לפני כשנה, לפני שמונה חודשים נפגש נתניהו עם שר החוץ העומאני בהובלת ראש המוסד יוסי כהן. הערכה: נתניהו יקיים בקרוב מפגש דומה עם בחריין שהנהגתה נוקטת בקו פומבי חיובי מאוד כלפי ישראל

שמונה חודשים לפני הנסיעה ההיסטורית לעומאן קיים רה"מ נתניהו פגישה סודית עם שר החוץ העומאני יוסוף בן עלאווי. הפגישה החשאית, בפברואר השנה, התקיימה בשולי ועידת הביטחון במינכן ומי שאירגן אותה היה ראש המוסד יוסי כהן, שגם נכח בה. כך דווח ב'חדשות 10'.

פקיד ישראלי בכיר מציין כי בפגישה דנו נתניהו ושר החוץ העומאני בעיקר בנושא האיראני ובקידום היחסים בין עומאן לישראל. באותה ועידה בוועידה נשא נתניהו את הנאום בו הוא הציג חלקים מהכטב"מ האיראני שחדר לישראל כמה ימים קודם לכן.

על פי הדיווח, המגעים בין ישראל לעומאן החלו באפריל 2017 בהובלת המוסד, אך הפגישה בפברואר בין נתניהו לבן עלאווי סימנה את המעבר של המגעים מפגישות של פקידים בכירים לפגישות בדרג מדיני. זו היתה נקודת מפתח שאפשרה להתקדם גם לעבר הפגישה בין נתניהו לסולטן קאבוס לפני שבוע.

כל המגעים בשנה וחצי האחרונות בין ישראל לעומאן התקיימו כאשר אף אחד מהצדדים לא מעדכן את הממשל האמריקני. ראש הממשלה נתניהו לא הזכיר את הנושא במהלך פגישותיו עם הנשיא טראמפ ועם יועצו הבכיר ג'ארד קושנר בניו יורק בספטמבר.

נתניהו עצמו התבטא כמה פעמים בימים האחרונים כי בקרוב יהיו מפגשים דומים עם מדינות ערביות נוספות עמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים. ההערכה היא כי מדובר בבחריין שהנהגתה נוקטת בקו פומבי חיובי מאוד כלפי ישראל.

דיווח: נתניהו יבקר שוב במפרץ • עומאן תגשר בין איראן לישראל?

דיווח: עומאן תקדם את הפלסטינים ל"תכנית המאה" של טראמפ

נתניהו חשף בישיבת הממשלה: השר כץ יבקר בשבוע הבא בעומאן

לראשונה מאז 1996: נתניהו ביקר בחשאי בעומאן • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מעביר לכם את השגרירות לירושלים ונוקט בעמדה חיובית כלפיכם בכל פורום ואתם מסתירים ממני דברים, תתביישו לכם [נכתב ע"י גוגל טרנסלייט]

אין עליך נתניהו…?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו