Miriam Alster/Flash90

קריאות בוז להנגבי • נתניהו: "הפכו את העצרת לזכרו של רבין לכנס פוליטי"

השר מהליכוד שמע בוז לאורך כל נאומו בעצרת לזכר יצחק רבין והגיב: "מאושר שהגעתי" בנט: "הפגנת שמאל מבישה. ימנים לא צריכים לבוא להפגנה שמטרתה הוקעת הימין". לפיד: "כולם צריכים לגנות את הקולות אשר ביזו את העצרת"

כמידי שנה, נערך במוצאי שבת הסמוך לתאריך הלועזי להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, עצרת המונית בכיכר הקרואה על שמו בתל אביב. גם השנה הכינוס נערך ע"י ארגון פוליטי, דרכנו (V15 לשעבר) והיה נגוע בהרבה מאוד פוליטיקה. מי שהוזמנו אחר כבוד לנאום באירוע היו יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

מי שעוד הוזמנו היו יו"ר מרצ תמר זנדבזרג והשר צחי הנגבי מהליכוד. זנדברג לא הוזמנה מלכתחילה אך לאחר מחאה פוליטית החליטו מארגני האירוע להזמינה לנאום בטקס. צריך גם עלה טענה מהימין, מארגני הכנס פנו למספר פוליטיקאים מהימין, בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כולם סירבו בנימוס. היחד שהסכים להגיע היה הסמן השמאלי של המפלגה צחי הנגבי.

אך גם הוא (הנגבי) לא התקבל באהדה באירוע, בלשון המעטה. במהלך כל נאומו צעקו מאות מהמשתתפים קריאת "בוז" לעברו ומילה מנאומו לא הצליחה לחדור את רעש והמולת קריאות הגנאי. הנגבי אמר לאחר מכן כי "‫אני מאושר שהגעתי לעצרת". לדבריו, "‫מאד היה חשוב שהימין יאמר את דברו באירוע. רצח רבין היה טראומה לכולנו, ולא נפקיר את זכרו לאלה שחפצים להרבות מחלוקת. קריאתי לאחדות אמנם לא מלהיבה את הקיצוניים, אבל היא חודרת ללבבות של מרבית הציבור הישראלי".

הנגבי מנסה לדבר. צילום: מרים אלסטר – פלאש 90

בכירי המערכת הפוליטית גינו את ההתנהגות במהלך נאומו של הנגבי באירוע שלמרבה האבסורד הוגדר כ"הרוב המתון נגד הפילוג וההסתה". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי עצרת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל הפכה לאירוע פוליטי, בעקבות קריאות הבוז שספג השר צחי הנגבי. "מצער שהפכו את עצרת הזיכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל לכנס פוליטי. אלה שרוממות חופש הביטוי בגרונם מנסים להשתיק כל מי שלא מסכים איתם", צייץ נתניהו.

נפתלי בנט הגיב לקריאות הבוז נגד נאומו של צחי הנגבי בעצרת רבין: "הפגנת שמאל מבישה. לא הימין רצח את רבין אלא יגאל עמיר. כמנהיג שמתנגד למדינה פלסטינית נמאס לי מהאשמות השווא של השמאל. ימנים לא צריכים לבוא להפגנה שמטרתה הוקעת הימין".

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד קורא לגנות את קריאות הבוז שהושמעו הערב בכיכר רבין בתל אביב. "כולם צריכים לגנות את הקולות אשר ביזו את העצרת לזכר יצחק רבין הערב. אנחנו צריכים לרפא את החברה הישראלית וזה מתחיל בלהקשיב לאנשים שאנחנו לא מסכימים איתם. מברך את השר הנגבי על נאום מכובד ומכבד הערב למרות ההפרעות", כתב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אם רישמית ליצמן יתמוך בליאון ההוראה השקטה תהיה מן הסתם ברקוביץ מפני שאין תאוה כתאות נקם ואין שמחה כשמחה לאיד במיוחד אצל ליצמן

החייט תופר בגדים ולא מדבר לשון הרע ברבים על יהודי שפועל ככ הרבה בשביל עם ישראל וגם במצב של הפסד הוא שם בצד את האינטרסים שלו ודואג לכלל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו