צילום: דוברות עיריית רמת השרון

"80 שנה לליל הבדולח": גינויים מימין ומשמאל לביזיון ביה"כ ברמת השרון

זעזוע רב במערכת הפוליטית בישראל להנחת ראש 'דבר אחר' בחזית בית הכנסת סוכת שמואל ברמת השרון. בימין קושרים את קמפיין 'ההדתה' ש"העביר אנשים מסוימים על דעתם". גם בשמאל אומרים כי "זה אגרוף לכל מי שמאמין בכבוד האדם"

גינויים מימים ומשאל למראה המזעזע מהבוקר של ראש 'דבר אחר' תלוי בפתח בית הכנסת "סוכת שאול" ברמת השרון. מעשה שמגיע ככל הנראה על רקע ההסתה בעיר בעקבות מערכת הבחירות הסוערת הנמצאת כעת לפני סיבוב שני. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

ראש המחנה הציוני אבי גבאי התייחס לאירוע ואמר כי: "רשעים תלו ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. פשע שנאה נורא וכואב, במיוחד כשהוא קורה בישראל. חייבים להגיע לאשמים ולהעניש אותם בחומרה".

זעזוע רב: ראש 'דבר אחר' בפתח בית כנסת ברמת השרון

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר כי "‏תליית ראש חזיר בכניסה לבית הכנסת ברמת השרון היא מעשה נבלה נורא". הוא הוסיף כי "‏קמפיין ה'הדתה' המדומיין מביא לשנאת יהדות והעביר אנשים מסוימים על דעתם. ‏מעשה זה אינו מייצג את הציבור החילוני במדינה ואפילו לא את מקצתו. כולנו—חילונים ודתיים כאחד נמשיך לאהוב את המסורת שלנו. ‏גאים בעמנו ובמורשתנו".

חברת הכנסת מרב מיכאלי מהמחנה הציוני גינתה גם יא את המקרה ואמרה כי "אין די מלים לגנות את המעשה המכוער שנעשה בבית כנסת ברמת השרון. זה אגרוף בבטן לכל מי שמאמינה בדמוקרטיה ובכבוד האדם ובחירותו. זאת חרפה".

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי): "המראה של ראש החזיר מול בית הכנסת הוא מראה מזעזע שמזכיר לי ימים שחורים וסיפורי זוועות שסיפרו לי הוריי מימי גרמניה הנאצית. דרושה חקירה דחופה לפני שראש החזיר יהפוך לשריפת ספרי תנ"ך או פגיעה פיזית. כואב שעם היהודי השוכן בארצו צריך לקבל כך את השבת".

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: ‫״מדובר בפשע שנאה חמור ומקומם. אני קורא למשטרה לחקור מיד מי עומד מאחורי המעשה, ומקווה מאוד שלמבצעים אין קשר למערכת הבחירות המקומית. אל לנו לשכוח כי גם לאחר הבחירות, נמשיך לחיות יחד – דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים – וההסתה לא תשנה זאת״.

השר לשעבר גדעון סער: "פשע מתועב שמקורו בשנאה מטורפת. אם הוא נעשה על ידי יהודי – משנאת אחים ובעצם משנאה עצמית מטורפת. מקווה שהמשטרה תאתר ובהקדם את העבריינים".

יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי: ״הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מפשע השנאה המקומם והנפשע הבוקר ברמת השרון. ראש חזיר נתלה בשער כניסה לבית כנסת. מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראיים ולהביאם לדין״.

ח"כ מוטי יוגב: "הצבת החזיר בפתח בית הכנסת ברמת השרון, מוכיחה שקמפיין ה'הדתה' הפך למסע הסתה. אבי ז"ל שעלה מברלין ערב השואה, בוודאי לא היה מאמין שיחזה במראה אנטישמי כזה כאן במדינת ישראל. על מנהיגי הציונות החילונית לעשות חשבון נפש, לבדוק אם לא הלכו רחוק מדי במאמציהם לעקור את תורת ישראל מליבות ילדיהם".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם: "בתזמון מזעזע, כשבארץ ובעולם מציינים 80 שנה לליל הבדולח, בו הוחרבו מאות בתי כנסת בגרמניה ובאוסטריה, נתלה ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. האם המסע האנטישמי הזה יסתיים כשיכריזו על רמת השרון שהיא 'ריקה מיהודים דתיים'?".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) בטויטר: "‏80 שנה לליל הבדולח והאנטישמיות מרימה ראש גם בארץ ישראל. ההסתה המתמשכת נגד דתיים ברמת השרון עלתה היום שלב בדמות ראש של חזיר שהונח בפתח בית כנסת. חייבים לעצור את זה עכשיו."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו