צילום: רענן כהן

"נתניהו העביר מיליוני דולרים לחמאס וקיבלנו ירי טילים על כל הדרום"

נשיא המדינה, ראשי האופוזיציה ושרים בממשלה ירדו הבוקר לדרום לחזק את התושבים ולתקוף ולחזק את החמאס. שר בקבינט: "לא מן הנמנע שישראל תצא לסבב לחימה מוגבל. לא 'צוק איתן 2', אך תקיפה משמעותית שתבהיר לחמאס שגם לנו יש את הקווים האדומים"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום בנתיבות בעקבות ההסלמה בימים האחרונים בדרום הארץ. הנשיא פתח את ביקורו במרכז ההפעלה של העיר, שם סקרו בפניו כל הגורמים המבטיחים את שמירת השגרה בה: פיקוד העורף, ההצלה, הביטחון והרווחה.

הנשיא ביקש לחזק את תושבי נתיבות והאזור כולו ואמר "כולנו תחת מתקפה, תחת אש שמנסה לערער את אורח חיינו. החוסן שלכם הוא החוסן של כולנו. אמרתי בעבר ואמשיך לומר עוטף עזה הוא עוטף ישראל כולה, כשהאזעקות מייללות כאן הן מהדהדות גם בלב שלנו בירושלים, בתל אביב ובכל מקום בארץ".

הנשיא הדגיש: "עלינו לתת לדרג המדיני והצבאי את אורך הנשימה ומרחב הפעולה להוביל אותנו במערכה הזאת. החובה שלנו היא לביטחון אזרחנו ושגרת חייהם ואחר כך גם לביטחון חיילינו – חובה זאת היא שעומדת ותעמוד לנגד עינינו."

ח״כ יאיר לפיד אמר היום במהלך סיורו בעוטף עזה כי הוא ״לא מוצה כל פוטנציאל הכח על מנת למנוע מלחמה, במזרח התיכון מבינים כח ואנחנו לא מפעילים אותו. אם אני ראש ממשלה – אימסעיל הניה בן מוות". לפיד המשיך והוסיף כי "חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים. בחמאס חייבים לדעת שהם בני מוות. הקבינט לא יכול להסתתר מאחורי הצבא״.

יו"ר המחנה הציוני הגיע היום לעיר אשקלון, וסמוך לבניין שנפגע מרקטע הלילה אמר: "נתניהו העביר מיליוני דולרים לחמאס וקיבלנו ירי טילים על כל הדרום. שקט לא קונים בכסף. כיפת ברזל, של ידידי עמיר פרץ זו תכנית עבודה – להעביר כסף למחבלים זו לא תכנית עבודה. אפשר אחרת. אפשר להחזיר את השקט לדרום באנו לכאן הבוקר, יחד עם ח"כ עמיר פרץ, לחזק את האזרחים הנפלאים שלנו, את הצבא שלנו. את החיילים והמפקדים שלנו. כולנו מאוחדים נגד החמאס".

שרת התרבות והספורט מירי רגב סיירה הבוקר בעיר שדרות וחיזקה את התושבים. "אני מודעת לעובדה שהמציאות הזו ממש לא פשוטה ואסור לנו להשלים איתה. אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את ההרתעה שלנו מול האויב ואת הביטחון לתושבי הדרום ועוטף עזה – זהו תפקידנו. אני מודה לכם תושבים יקרים, על העמידה שלכם ועל זה שאתם ממשיכים לגור כאן למרות האתגרים הביטחוניים".

משה יעלון אמר היום (שלישי) כי "ההתפרצות האלימה והחריגה בהיקפה ובעוצמתה של טרור מהרצועה היא שחיקה מוחלטת של מה שנותר מההרתעה הממושכת והאפקטיבית שהושגה בצוק איתן, הרתעה שהחזיקה כמעט ארבע שנים". יעלון הוסיף, "האויב למד שמדיבור מתלהם ומאיומים אין לו נפגעים, אין לו נזקים ואין בהם כדי להרתיעו".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה לאירועים בדרום במסגרת כנס ביטחון המולדת בסייבר בדברי הפתיחה שלה. "חמאס שם את תושבי ישראל למטרה, בכוונה לפגוע בילדים, בנשים, בקשישים. ארגון הטרור חמאס מבצע פשעי מלחמה. אני קוראת לקהילה הבינלאומית לתת לישראל מרחב פעולה להגן על אזרחיה וללחוץ על חמאס להפסיק את פשעי המלחמה לאלתר".

סגן השר מייקל אורן בתגובה לרצח הפועל הפלסטיני על ידי החמאס: "הירצחו של מחמד אבו עצבה, פועל פלסטיני מחלחול שעבד עם אישורים ורק רצה להתפרנס בישראל, הוא הוכחה מוחשית שהטרור של החמאס הוא האויב של כולם ואינו מבחין בין ישראלי לפלסטיני".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב קורא לממשלה לאמץ מדיניות תקיפה מול חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. "צבע אדום אחרי צבע אדום וצה"ל ממשיך באותה שיטה שלא פותרת את הבעיה. צריך לומר את האמת, יותר ממה שהחמאס מורתע מאיתנו, ממשלת ישראל וצה"ל מורתעים מחמאס – והם מפירים את החובה והאחריות שלהם להגן על תושבי הדרום". לדבריו "בלא חיסול ראשי הטרור, לא נפתור את בעיית עזה. זו חובתנו לומר וזו אחריותם של ממשלת ישראל וצה"ל לבצע".

שר בקבינט בשיחה עם ערוץ 20 אומר כי לא מן הנמנע שישראל תצא לסבב לחימה מוגבל. לא 'צוק איתן 2', הוא מסתייג, אך תקיפה משמעותית שתבהיר לחמאס שגם לנו יש את הקווים האדומים שלנו, והם נחצו מזמן. כולם תמימי דעים – איבדנו את יכולת ההרתעה מול חמאס, ואם אנחנו באמת מעוניינים שההסדרה תחזיק מעמד יותר מכמה שבועות, כנראה שאין מנוס מהנחתת מהלומה כואבת לארגון הטרור השולט ברצועה.

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון פנה הבוק למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל אנטוניו גוטרש, וקרא להם לגנות את חמאס ולהכיר בו כארגון טרור באופן רשמי. "ישראל שיתפה פעולה עם האו״ם כדי להוביל מהלך של שיפור התנאים ברצועה אך ההסלמה הפראית שיוצאת מעזה מוכיחה שיש גורמים הדוחפים לסבב נוסף״ כתב השגריר בפנייתו והבהיר: ״אין מקום להגדרה אחרת לחמאס מלבד היותו ארגון טרור. החמאס משתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. אתם מחויבים לגנות את פעילותו ולפעול נגדו מידית, לפני שיהיה מאוחר מידי״ הוסיף. ״מדינת ישראל תגיב בחריפות נגד הגורמים הפועלים נגדה ואלו ירגישו את ידו החזקה של צה״ל ביום ובלילה״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לשטח את כל עזה ולא להשאיר שם זכר.
לפוצץ מהאוויר את כל עזה עד שלא ישאר שם שריד. להרוג את כל המליונים שיש שם ולשים פס על כל העולם. אם אתם באמת חלוצים.
עד שלא מרדדים ומשטחים את כל עזה ומרצחים כל נפש חיה שם שזה גברים נשים ילדים תינוקות וזקנים. להרוג את כולם. כמו שעושה אסד.
מדאורייתא חייבים להרוג את מי שבא לרצוח את עם ישראל. בין נאצים, פלסטינאים, וכל זרע אנטישמים.
אבל זה לא יקרה. למה? כי כתוב בנביאים שהם העם היוצא מאי כפתורים יהיו למוקש בשביל ממשלת המינים באחרית הימים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו