"הופתעתי לשמוע את מה שהיה למנהיגים באזור לומר על ישראל"

שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט: "הצורך בריסון פעילותה השלילית של איראן, התמודדות עם קיצוניות וטרור, והאתגרים הקשורים למים ולתחבורה, יוצרים הזדמנויות לשיתוף פעולה למען אזור יציב יותר ומשגשג יותר"

במאמר ל"ישראל היום" אומר עוזרו של נשיא טראמפ ושליח המיוחד למו"מ בינלאומי, ג'ייסון ד. גרינבלאט: "עדיין לא הופנמה העובדה שמדינות מסוימות במזרח התיכון בעלות אינטרסים חופפים. אינטרסים אלו, כמו הצורך בריסון פעילותה השלילית של איראן, התמודדות עם קיצוניות וטרור, והאתגרים הקשורים למים ולתחבורה, יוצרים הזדמנויות לשיתוף פעולה למען אזור יציב יותר ומשגשג יותר".

עוד כתב: "מכשול אחד משמעותי שעומד בדרכו של מיצוי הפוטנציאל באזור הוא היעדרם של יחסים רשמיים וגלויים בין ישראל לשכנותיה. בניגוד למדינות אחרות רבות בעולם, המדינות באזור אינן יכולות ליהנות מהחדשנות ומהיצירתיות של ישראל בתחומים כה רבים, בייחוד בכל הנוגע להתפלה ולחיסכון של מים, לפיתוחים טכנולוגיים שונים או לידע שלה בהתמודדות עם ההשלכות המערערות של טרור ועם פעילותה השלילית של איראן. הפוטנציאל האמיתי של האזור אינו ממוצה בגלל היעדרה של אינטגרציה משמעותית ואמיתית של ישראל עם האזור, אף שלישראל ולשכנותיה יש כל כך הרבה אינטרסים משותפים ואיומים דומים".

עוד הוסיף: "מה שעד עכשיו התרחש מאחורי הקלעים,לאט־לאט הופך לגלוי. שר החוץ של עומאן אמר לאחרונה כי "ישראל היא מדינה שקיימת באזור הזה, אנחנו כולם מבינים זאת ויודעים זאת, וגם העולם מודע לעובדה זאת. אך למרות כל זאת, ישראל אינה מקבלת אותו היחס שהיא מעניקה למדינות אחרות. אולי הגיע הזמן שישראל תקבל אותו היחס, וגם תישא באותן חובות כלפי מדינות אחרות. למה משום שמדובר בעובדה מוגמרת". כמו כן, אמר כי "אנחנו בעולם שמתפתח, ולישראל יש היכולות שמאפשרות לה לעזור לאחרים,למען הסבל הפלשתיני,למען הסבל של הערבים ולמען הסבל של ישראלים ויהודים ברחבי העולם". הדברים האלה נאמרו ימים לאחר שסולטן עומאן אירח את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו לביקור רשמי בסולטנות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו