בניין הכנסת | צילום: אוראל כהן / פלאש 90

קואליציה גוססת: ליברמן מתחזק; הבית היהודי נחלש והליכוד מוביל • סקר

בצל מלחמת ההישרדות של הקואליציה הצרה, סקר מנדטים שמתפרסם הערב מראה כי פרישת 'ישראל ביתנו' מחזקת את כוחה • מפלגת הליכוד יורדת במנדט אך ממשיכה להוביל • וכמה מפלגה בראשותו של בני גנץ מקבלת ועל חשבון מי?

בצל הזעזוע שעוברת הממשלה בהרכבה הנוכחי, סקר חדש מתפרסם הערב ב'ערוץ 10' ומצביע על כך שבמידה והבחירות מתקיימות היום, מפלגת הליכוד ממשיכה להוביל עם מספר המנדטים הגבוה ביותר, כשבסקר אף נבחנת האופציה של הרצת מפלגה בראשותו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

על פי הסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, באמצעות "פאנל פרויקט המדגם", מפלגת הליכוד, כאמור, מובילה עם 29 מנדטים וצונחת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם, ככל הנראה בשל סבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה; מפלגת יש עתיד מקבלת 17 מנדטים, לעומת 19 בסקר הקודם; רשימת המחנה הציוני מקבלת 14 מנדטים – עלייה של שני מנדטים מהסקר הקודם; הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות מקבלת 14 מנדטים ושומרת על כוחה.

גם מפלגת הבית היהודי, שביממה האחרונה ראשיה איימו בהתפטרות מהממשלה ולבסוף חזרו בהם, יורדת ומקבלת 9 מנדטים – ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם; מפלגת ישראל ביתנו, שראש מפלגתה אביגדור ליברמן עשה מעשה והתפטר ממשרד הביטחון יחד עם פרישת המפלגה מהקואליציה, דווקא מתחזקת ומקבלת 8 מנדטים – עלייה של 3 מנדטים מהסקר הקודם.

וליתר המפלגות: מפלגת מרצ מקבלת 7 מנדטים – ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם;. המפלגה החדשה בראשות חברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס מקבלת 7 מנדטים – עלייה של שני מנדטים; יהדות התורה מקבלת 6 מנדטים ושומרת על כוחה; מפלגת כולנו מקבלת 5 מנדטים בלבד – לעומת 7 בסקר הקודם; מפלגת ש"ס ממשיכה לדשדש על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים ושומרת על כוחה – בדומה לסקר הקודם.

במידה והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מתמודד, חלוקת המנדטים משתנה במקצת והוא נוגס בכמה מפלגות: הליכוד, מרצ, אורלי לוי, כולנו ובעיקר מיש עתיד והמחנה הציוני.

חלוקת המנדטים המלאה לפניכם: הליכוד – 27 מנדטים; רשימה חדשה בראשותו של גנץ – 15 מנדטים; הרשימה המשותפת – 14 מנדטים; יש עתיד – 12 מנדטים; המחנה הציוני – 10 מנדטים; הבית היהודי – 9 מנדטים; ישראל ביתנו – 8 מנדטים; מרצ – 6 מנדטים; יהדות התורה – 6 מנדטים; רשימה חדשה בראשות אורלי לוי – 5 מנדטים; כולנו – 4 מנדטים; ש"ס – 4 מנדטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו