דיווח: רוסיה מציעה להוציא את איראן מסוריה בתמורה להקלה בסנקציות

ערוץ 10: במהלך ישיבת וועדת חו"ב השבוע שיתף נתניהו את הנוכחים בהצעה הרוסית שנבחנת הן ע"י הממשל האמריקני והן ע"י ישראל. עוד דווח כי מסתמן שההצעה המדוברת עלתה במהלך פגישתו של נתניהו עם פוטין בפריז בשבוע שעבר


(בוידאו: תיעוד ההעברת מערכת ההגנה המתקדמת לסוריה)

ההתרחשויות האינטנסיביות בגבול הדרומי השכיחו מעט את המערכה המורכבת והנפיצה בהרבה שמנהלת ישראל בחזית הצפונית נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. ליתר דיוק, לא רק החזית הדרומית גרמה להפחתת העיסוק התקשורתי בנעשה בסוריה, אלא גם מיעוט התקיפות הישראליות במדינה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי.

אלא שמתברר שמתחת לפני השטח המערכה המדינית והצבאית נמשכת כל העת. בערוץ 10 נחשף אמש כי ראש הממשלה נתניהו אמר בהופעתו בישיבה הסגורה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי לאחרונה הציעה רוסיה לישראל וארצות הברית תוכנית לפיה איראן תוציא כוחותיה מסוריה, בתמורה להקלה בסנקציות שהוטלו עליה לאחר פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין .

שקט מתעתע: המערכה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה – בעיצומה


בדיווח, שנסמך על 3 ח"כים שהשתתפו בישיבה, נאמר כי נתניהו הדגיש שמדובר בהצעה ראשונית בלבד וכי היא נבחנת עתה הן בירושלים והן בוושינגטון.

"זהו שינוי בעמדת רוסיה בנוגע למעורבות האיראנית בסוריה: עד היום ניסו הרוסים לרסן את הפעילות האיראנית בסוריה ולהגיע להבנות עם האיראנים לגבי האזורים במדינה מהם יוציאו את כוחותיהם, ומנגד אמרו באופן קבוע כי נוכחות איראן בסוריה לגיטימית. זו הפעם הראשונה בה מציג המשטר במוסקבה הצעה להוצאה מוחלטת של האיראנים מסוריה, הקושרת את סוגיית המערכה בסוריה למתיחות בין וושינגטון לטהרן על רקע הסכם הגרעין", מציין העיתונאי ברק רביד שחשף את הדברים.

רביד מציין כי "לא ברור אם ההצעה הרוסית הועברה לישראל בשיחה שהתקיימה בין נתניהו לפוטין בפריז בשבוע שעבר, אך מדבריו עלה כי קיימת סבירות גבוהה כי כך הדבר. על פי המקורות שנכחו בישיבה, נתניהו דיבר בישיבה בצורה חיובית על פגישתו עם פוטין ואף הוסיף כי רוסיה זקוקה לשיתוף פעולה עם מדינות נוספות כדי למצוא פתרון למעורבות איראן בסוריה"

ישראל-רוסיה-ארה"ב: הציר המפתיע שיוביל להרחקת האיראנים מסוריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו