Yonatan Sindel/Flash90

הוועדה למינוי בכירים דורשת: בדיקת פוליגרף למפכ"ל המיועד

הוועדה למינוי בכירים דורשת שהמפכ"ל המיועד משה (צ'יקו) אדרי יעבור בדיקת פוליגרף בטרם מינויו. "בדיקה כזאת מתחייבת על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת". ח"כ קיש קורא לדחות את דרישתה

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, קבעה היום (רביעי) כי על ניצב מדימוס משה אדרי, מועמד השר לביטחון פנים גלעד ארדן לתפקיד המפכ"ל, לעבור בדיקת פוליגרף בטרם תאשר את המינוי. בוועדה ציינו כי ההליך כדי להבטיח את את טיב המינוי של המועמד המובא בפניהם, "על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי כנהוג במשטרת ישראל".

בהודעה שפרסמה הוועדה כי הבדיקה מתחייבת על פי עקרון השוויון בין המועמדים, זאת לאחר ששני המועמדים הנוספים, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן ביצעו בדיקה דומה. נימוק נוסף של הוועדה היה מניעת אמירות עתידיות המעוותות את האמת בנושא שכן "עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל".

בהודעת הוועדה צוין כי עד כה התקיימו דיונים בנוגע למינויו של אדרי, וכי ראיינה את ארדן ואת אדרי בעניין. כמו כן הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה – מה שהוביל לקבלת תגובות שונות בעניינו.

כמו כן, הוועדה קיבלה, לבקשתה, מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את חוות דעתו שניתנה לשר ארדן לפי בקשתו, ובה בחן מן ההיבט המשפטי סוגיות הנוגעות לנושא. בחוות דעתו זו קבע היועמ"ש כי אין מניעה משפטית להבאת המועמדות בפני הוועדה.

בוועדה אף ציינו כי בשל העובדה שאמון הציבור במשטרה מושפע, במידה רבה, מדמותו של המפכ"ל, האמצעי לשמור על תדמיתה הנקייה של המשטרה הוא הקפדה על בחירת אדם ראוי לעמוד בראשה. "פגם ערכי שנפל בהתנהגות המפכ"ל משפיע לכל אורך שדרת הפיקוד", נימקו. "הוועדה תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף".

טענות כנגד הניצב בדימוס הועלו לאחרונה על ידי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר היועץ למבקר המדינה למאבק בשחיתות, שקרא לערוך בדיקה בעניין המינוי האמור וזאת לנוכח מה שהוא ציין בפנייתו כקשרים של ניצב בדימוס אדרי עם ראשי מפלגת ישראל ביתנו. נציין כי לאחר אותה תקופה מונה ניצב אדרי לפקד על מחוז ירושלים ולאחר מכן פיקד על מחוז תל אביב כולו ועם פרישתו נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל במשרד לביטחון פנים.

ח"כ יואב קיש מליכוד, יו"ר ועדת הפנים, קרא לדחות את דרישתה של ועדת גולדברג לבצע למפכ"ל הבא צ'יקו אדרי בדיקת פוליגרף. "זו דרישה זו אינה לגיטימית. הליך מינוי בכירים צריך להתבצע בשימוע ציבורי בכנסת ובשקיפות. הופעת המפכל בוועדה זיהמה את התהליך", אמר.

רוני החתרן: המפכ"ל מנסה לסכל את מינוי יורשו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל מה ישאלו אותו בפוליגרף ….. ? ? ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו