Yonatan Sindel/ FLASH90

ארה"ב דחתה את בקשת ישראל לאפשר לפולארד לעלות לישראל

‏משרד המשפטים האמריקני דחה בקשה רשמית של ישראל לאפשר לג’ונתן פולארד לעלות ארצה בהסכם בין המדינות. הנימוק: חומרת המעשים של פולארד; גם הבקשה להתחשב במצב בריאותו הרופף נדחתה. המגעים המדיניים נמשכים

ישראל ביקשה באופן רשמי לאפשר לפולארד למצות את הדין בישראל, אך ארה"ב סירבה, כך דווח הערב ב'החדשות'. במקביל למאמצים נוספים, ישראל פעלה גם במישור הביורוקרטי והגישה בקשה רשמית למשרד המשפטים האמריקני לאפשר לפולארד למצות את הדין בישראל בהסכם מוסדר בין המדינות.

לפני כמה שבועות הגיעה התשובה השלילית החד משמעית – משרד המשפטים האמריקני דחה את הבקשה הרשמית של ישראל. הנימוק לסירוב לבקשת ישראל: חומרת המעשים והעבירות שביצע פולארד בשנות ה-80' של המאה הקודמת.

הפרשה העיבה מאוד בעבר על היחסים בין המדינות – והממסד האמריקני, מתברר, עדיין מסרב לסלוח. גם הבקשה להתחשב בגילו ובמצב בריאותו הרופף של פולארד נדחתה. ככל הידוע המאמצים בישראל למען פולארד נמשכים בערוצים נוספים. כזכור, בעבר פנה ראש הממשלה נתניהו גם לנשיא ארה"ב טראמפ וביקש ממנו לאפשר לפולארד לשוב לישראל.

ב-2015 החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר כאשר יסיים לרצות 30 שנה, והוא שוחרר בתנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מחלק מסוים של העיר ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם התקשורת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו