"בעזרת הרבנים הצלחנו להביא למספר גדול של מתחסנים בציבור החרדי"

סגן שר הבריאות בועדה לביקורת המדינה: "מאז התפרצות המחלה יש אחוז גבוה של לא מחוסנים" • דיווח: משרד הבריאות פתח בהליכים נגד 5 רופאים החשודים שהמליצו להימנע מחיסונים. "יש משום הטעיה ופגיעה בבריאות הציבור"

בהלת החצבת: "מאז התפרצות המחלה יש אחוז גבוה של לא מחוסנים. במגזר הערבי ובמגזר החרדי גילינו אחוזים גבוהים של לא מחוסנים. פניתי לרבנים והצלחנו בעזרת הרבנים להביא למספר גדול של מחוסנים…לגבי המגזר הערבי, אני פונה לחברי הכנסת הערבים שישפיעו על הציבור שלהם", כך אמר הבוקר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בהופעה בפני הועדה לביקורת המדינה.

ליצמן הביע תמיכה בחוק שיטיל סנקציות על הורים שימנעו מחיסון ילדיהם. "אני רוצה להעביר את החוק הזה במהירות", אמר.

בתוך כך, הבוקר פורסם ב'ישראל היום' כי בצעד חסר תקדים במערכת הבריאות הודיע ביום חמישי משרד הבריאות לחמישה רופאים כי הוא מזמן אותם לשיחת בירור דחופה בשל החשד החמור כי המליצו להימנע מחיסונים. "המידע המופץ על ידיהם לציבור מעודד שלא לחסן מבוגרים וילדים, ויש בו משום הטעיית הציבור ופגיעה בבריאות הציבור".

עוד חושד משרד הבריאות כי חמשת הרופאים שמסיתים, על פי החשד, נגד חיסונים פעלו בדרך ש"אינה הולמת רופא" – שעשויה להביא להליך משמעתי נגד הרופאים ולשלילת הרישוי שלהם לעיסוק ברפואה, אם יורשעו.

בהלת החצבת: ילדים זומנו לקבלת טיפול מונע בעקבות חשיפה למחלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו