Miriam Alster/Flash90

ליברמן: "חוק סער, זה כיסאולוגיה. אנחנו לא נתמוך" • צפו

יו"ר ישראל ביתנו Vצהיר כי מפלגתו לא תתמוך החוקי הקואליציה, "אנחנו מוכנים לתמוך בנאמנות בתרבות, יועצים, עונש מוות וביטול שליש למחבלים". השרה רגב הגיבה בזעם: "הנאמנות היא רק לאגו שלו. ליברמן וכחלון רוצים בהפלת הממשלה"

הקואליציה הצרה צרורה של 61 חברי כנסת נאלצה להסיר מסדר יומה את חוק נאמנות בתרבות של השרה רגב מאחר והסתמן כי לא יהיה לה רוב. במפלגת כולנו הודיעו כי לחבריה יינתן חופש הצבעה וח"כ עזריה הצהירה כי תמנע, כך גם ח"כ בני בגין מהליכוד.

בקואליציה חשבו תחילה שיוכלו להיעזר בקולות של חברי הכנסת מסיעת ישראל ביתנו אולם ליברמן התנה את תמיכתו בקידום החוק שהוביל, להקלה באפשרות מתן גזר דין מוות למחבלים. לדברי ליברמן הוא הסכים לך אך הקואליציה התנתה זאת בתמיכת מפלגתו גם בחוק גדעון סער.

בפתח ישיבת הסיעה היום אמר ליברמן כי "ארבעה חוקים על סדר היום שאנחנו מוכנים לתמוך בכולם, אפשר להעביר אותם בשלוש קריאות באותו יום: נאמנות בתרבות, יועצים, עונש מוות וביטול שליש למחבלים שהורשעו במקרי רצח. כל ארבעת החוקים האלו אין שום בעיה. ההתניה היא שיתמכו בחוק גדעון סער, שהוא לא קשור לאידיאולוגיה, זה כיסאולוגיה. אנחנו לא נתמוך בחוק הזה. כל אותם ארבעה חוקים נופלים על מזבח חוק פרסונלי, שהוא כסא נטו. אם הקואליציה מוכנה לוותר על החוק הזה, נעביר את כל החוקים האחרים. אנחנו מוכנים לתמוך".

שרת התרבות מירי רגב כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בה התייחסה בדבריה לצהרת כחלון כי ייתן חופש הצבעה לחברי סיעתו ולהודעת ליברמן לפיה לא יצביע בעד החוק. "שר האוצר כחלון בחר שוב ושוב לברוח מאחריות, כמה שמחתי שמשה כחלון הודיע לי לפני מספר חודשים שהוא מצטרף לחוק. הוצאנו הודעה משותפת, ובמשך שבועות עמלנו והגברנו את הקצב על מנת להעביר את החוק. חוק בשל, מוכן, חוקתי ובעיקר ולפני הכל, ראוי, צודק ונדרש", אמרה על כחלון.

על ליברמן אמרה, "נשאלת השאלה, מה קרה להם. מה קרה להם? מה שינה להם את עמדתם? מי שדורש להעביר חוק עונש מוות למחבלים ומי שמתנגד להעביר כסף במווזדות לחמאס, צריכות לרעוד לו האצבעות כשהוא מצביע נגד החוק יחד עם טיבי וזנדברג. אז מה בעצם הוכיח ליברמן? הנאמנות היא רק לאגו שלו". לדברי השרה, כעת ליברמן וכחלון רוצים בהפלת הממשלה, האחד מחוצה לה והשני מתוכה אך לכחלון אין את האומץ להתפטר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיא הצביעות אחרי לפיד !!!!!
איווט אתה לא חשבת כסאלוגיה הבעיה שלא הצלחת ולכן ברחת והלוואי שלא תחזור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו