Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן על חוק הגיוס: "אתמוך בחוק, הוא לא חוק מפלגתי או פוליטי"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הבהיר הבוקר כי מפלגתו תתמוך בחוק הגיוס בלי קשר לחוקים האחרים שמהם היא דורשת תמורה מהקואליציה: "צריך להתייחס הזה אחרת לגמרי". עוד הבהיר כי "חוק 'נאמנות בתרבות' - רק בתמורה לחוק עונש מוות למחבלים"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לשאלת תמיכת מפלגתו חוק הגיוס, למרות היותה באופוזיציה. לדבריו, "אתמוך בחוק, הוא לא חוק מפלגתי או פוליטי אל אלא מייצג קונצנזוס בחברה הישראלית. הוא נטו לטובת מערכת הביטחון ולטובת החרדים. לכן אנחנו נוציא את זה משאר החוקים האידאולוגים, כמו עונש מוות למחבלים, צריך להתייחס הזה אחרת לגמרי".

ליברמן הוסיף בראיון ל'רשת ב' על הממשלה הבא כי, "ברור שאנחנו לא נהיה חברים בממשלת שמאל, רק בממשלת ימין. אני רוצה לראות ממשלת ימין, במעשים ולא בדיבורים".

ליברמן טען כי הממשלה אינה נוהגת כמו ממשלת ימין. "לא ייתכן שהממשלה מעבירה כספים לחמאס, מאפשרת תוספת דלקים, מידי יום שישי – גם ביום שישי האחרון – מגיעים אלפים על הגדר בגבול הרצועה, והממשלה ממשיכה להתנהג ברפיסות".

השר לשעבר תקף בחריפות את הקשה רגב שהאשימה אותו בגלל התנגדותו לחוק נאמנות בתרבות. "צירוף המילים 'מירי רגב' ו'תרבות' זה אבסורד בפני עצמו. לא יכול להיות שהיא באה בטענות לישראל ביתנו, כשמי שמקריב את החוק זאת הקואליציה. למה היא באה בטענות לאופוזיציה? לא מבין מה הטענות שלה כלפיי, שתתקוף את הקואליציה שלא רוצה להצביע בעד החוק שלה"

עוד המשיך ותקף את רגב בראיון ל'גלי צה"ל: "בניגוד לחוק שלה, חוק עונש מוות למחבלים הוא חלק מהסכם קואליציוני שהיא עצמה הצביעה בעדו. חוק 'נאמנות בתרבות' – רק בתמורה לחוק עונש מוות למחבלים" הבהיר את דרישת המפלגה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו