בקואליציה מיואשים: "העסק מתפרק. הבחירות יהיו בתחילת הקיץ"

"זה נראה כמו תחילת הסוף. בעיקר נראה שכחלון רוצה לפרק את הממשלה, אבל לא רוצה שזה יירשם על שמו. לא ברור עוד כמה זמן נצליח למשוך ככה", אומר בכיר בקואליציה • וגם: העימות החדש בין אמסלם לבנט שמעריך: "הבחירות - בתחילת מאי"

"התחושה היא שהעסק מתפרק": כך אומר בכיר בקואליציה ל'ישראל היום' לנוכח הסיטואציה הפוליטית הרגישה שנוצרה.

הבכיר הוסיף: "כמעט בכל שבוע יש דרמה חדשה, מהומות ודילים, ח"כים מקדמים חוקים על דעת עצמם. זה נראה כמו תחילת הסוף. בעיקר נראה שכחלון רוצה לפרק את הממשלה, אבל לא רוצה שזה יירשם על שמו. לא ברור עוד כמה זמן נצליח למשוך ככה".

על חוק הגיוס הוא אומר: "מבקשים את הארכה מבג"ץ כי כרגע אין פתרון. פשוט אין פתרון פוליטי ולכן בינתיים מנסים להרוויח זמן. גם אם בג"ץ ילחץ, אין מה לעשות באמת. המצב הפוליטי לא מאפשר לפתור את הבעיה. החרדים מתנגדים ויצביעו נגד, ולפיד וליברמן, שאף שאמרו כי יתמכו בחוק, הם עכשיו חוזרים בהם בטענות כאילו יש דילים מאחורי הגב שלהם. בקיצור, זה לא עובר".

עוד כמה זמן הממשלה תשרוד? צפו בתשובה של סגן השר ליצמן


בתוך כך, השר נפתלי בנט העריך הבוקר כי גורלה של הממשלה כבר נקבע. "הקואליציה אכן רעועה. ברגע שליברמן עזב את הממשלה הוא גזר את גסיסתה. הניחוש שלי, בחודש מאי יהיו בחירות. הממשלה עבדה בצורה טובה לדעתי בהרבה מאוד תחומים. אבל בסוף כל דבר טוב צריך בחירות".

בראיון ל'כאן' הביע בנט התנגדות ל"חוק סער" בנקודת הזמן הזאת. "אני חושב שזה דבר מאוד נכון לקדם את כל החוקים האידיאולוגיים, מה ששיבש את הכל זה שראש הממשלה רוצה לקדם את חוק סער. הממשלה צריכה להעביר חוקים שמקדמים את האג'נדה הימנית. בפועל תוקעים אותם בגלל חוק עם ממדים פרסונליים".

יו"ר הקואליציה, דוד אמסלם, תקף בתגובה את השר בנט. "‏בוקר טוב לשר בנט. אתה ממשיך לחבל ביציבות הממשלה. להזכירך הימין זה לא טאבו של הבית היהודי. הליכוד היא המפלגה היחידה שתומכת ללא עוררין בכל החוקים הלאומיים וחבריה מתחשבים בכל דרישה המקובלת על כל מרכיבי הקואליציה. לא היה מצב שעצרנו חקיקה אחת המקובלת על כל מרכיבי הקואליציה במשמרת שלי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו