צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

חרושת שמועות: מדוע נפגש ראש הממשלה נתניהו עם בני גנץ?

ראש הממשלה נפגש היום בלשכתו עם הרמטכ"ל לשעבר שהפך בחודשים האחרונים לדמות הכי מחוזרת במערכת הפוליטית. בלשכת ראש הממשלה ביקשו להמעיט במשמעות הפוליטית של הדברים והבהירו: מדובר בהתייעצות שגרתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר בלשכתו עם הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ. דווקא על רקע מה שנראה כמו הקדמה בלתי נמנעת של הבחירות מקבלת הפגישה הזאת משמעות פוליטית לאור החיזורים אחרי גנץ מצד מפלגות רבות במערכת הפוליטית.

בלשכת ראש הממשלה מיהרו לצנן את ההתלהות והסבירו: מדובר בנוהל שגרתי לאור כניסתו של נתניהו לתפקיד שר הביטחון. "עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון, ראש הממשלה מקיים התייעצויות מקצועיות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר; בהם עמיר פרץ, משה ארנס, בני גנץ ובימים הקרובים גם עם שאול מופז וגבי אשכנזי", כך בהודעת הלשכה.

בחדשות 2 דווח כי "גנץ דאג לוודא לפני הפגישה, שנמשכה כשעה, שהמזכיר הצבאי ינכח בחדר ושהפגישה תעסוק בעניינים ביטחוני‎ים בלבד". למרות זאת, וחרף הודעת הלשכה על כך ש"ראש הממשלה מקיים התייעצויות מקצועיות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר", נתניהו לא פנה לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון – שכיהנו אף הם כרמטכ"לים.

האם זו היריבות הפוליטית ביניהם שמונעת פגישה כזאת או שמא בכל זאת השתרבבה גם זווית פוליטית לפגישות הללו? ימים יגידו.

בחירות 2019: ההובלה של נתניהו, היתרון של גנץ והברוך של לפיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו