Hadas Parush/Flash90

שוב: הקואליציה החרימה את ההצבעה והצעות אי האימון עברו ברוב קולות

לאחר שהקואליציה החרימה את הדיון, הצעות אי האמון זכו לרוב אך לא התקבלו מכיוון שהן לא זכו לרוב של 61 חברי כנסת. לפיד: "במקום ראש ממשלה יש לנו מכונה של הכפשות". השר כץ: "אלה שדיברו כאן לא מעניינת אותן תשובת הממשלה"

מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעות אי אמון שהגישו סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת, יש עתיד ומרצ. הקואליציה בחרה להחרים את הדיון בהצעות אי האמון בפעם השלישית ברציפות. לאור זאת זכו כל ההצעות לרוב אך לא התקבלו מכיוון שנדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תוקף את נתניהו במסגרת אי אמון בממשלה: "האמת שבמקום לנאום, הייתי צריך להקרין מפה את הנאום של נתניהו מאתמול בענק. כדי שכל הכנסת תראה את הפחד. את אובדן שיקול הדעת. את הרגע שראש הממשלה מתפרק לנגד עינינו. ראש ממשלה לא יכול דבר כך".

"יש בכל זאת כללי משחק יש אחריות לאומית יש צורך להגן על המדינה על מוסדות הדמוקרטיה במקום לתקוף אותה. במקום ראש ממשלה יש לנו היום מכונה של הכפשות ; אל תאמינו לתקשורת, אל תאמינו לאופוזיציה , אל תאמינו למפקדי צה"ל".

"מנסים להפיל ממשלת ימין? מי? רוני אלשייך מקרית ארבע? מנדבליט שאבא שלו היה פעיל בליכוד? מרים נאום שבגין והרב קוק היו שני הסנדקים של הילדים שלה? וליברמן ובנט שהפכו להיות השמאלנים החדשים זה מי שמנסים להפיל ממשלת ימין?" דברי לפיד.

שר העבודה והרווחה חיים כץ החל להשיב בשם הממשלה אך שם לב שחברות הכנסת מתכנסות לצילום סלפי כשעל ידיהן כתוב "מצב חירום", ואמר "חלק מאלה שדיברו כאן לא האמינו למה שהן אומרות, אך מאחר ולא מעניינת אותן תשובת הממשלה והן באו רק למחות ולא להקשיב אז תודה רבה." וירד מן הדוכן.

ההצעה של המחנה הציוני זכתה לרוב של 50 תומכים ללא מתנגדים. ההצעה של הרשימה המשותפת זכתה לרוב של 47 תומכים ללא מתנגדים. ההצעה של יש עתיד זכתה לרוב של 51 תומכים ללא מתנגדים. ההצעה של מרצ זכתה לרוב של 47 תומכים ללא מתנגדים.

בנוסף הצביעה המליאה על הצעת אי האמון של ישראל ביתנו בנושא "פגיעה קשה בביטחונם של אזרחי ישראל בשל מדיניות כושלת של הממשלה והעברה צפויה של "דמי חנוכה" לחמאס בסך של 15 מיליון דולר בתחילת חודש דצמבר", שזכתה לרוב של 36 ללא מתנגדים.

כאמור, למרות שכל ההצעות זכו לרוב, מכיוון שהן לא זכו לרוב של 61 חברי כנסת הן לא התקבלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו