שרידי הדאחיה במלחמת לבנון השניה. צילום: ויקיפדיה

דובר צה"ל מחריף האיומים: "נגיב בעוצמה, נחזיר את לבנון לתקופת האבן"

תא"ל רונן מנליס האשים את סולימאני ונסראללה בכך שהם "מחזיקים את תושבי לבנון כבני ערובה". הוא טען שאין ביכולתו של חיזבאללה לכבוש חלקים מהגליל והזהיר מפני עוצמת האש הישראלית במערכה הבאה: "כפול ממה שקרה ברובע הדאחיה"


בוידאו: תיעוד שפרסם צה"ל על התעצמות חיזבאללה

מבצע מגן צפוני נמשך, ולצד הפעילות המבצעית המתמשכת בשטח משקיע צה"ל מאמצים גם בקרב על התודעה מול חיזבאללה ויתר זרועות התמנון האיראני.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, העניק ראיון לעיתון הערבי 'א-שרק אל אווסט' היוצא לאור בלונדון, והזהיר מפני ההשלכות של הידרדרות מול חיזבאללה שתוביל למלחמה נוספת באזור.

"מה שיקרה ללבנון במלחמה הבאה יהיה כפול ממה שקרה בדאחיה בביירות במלחמת לבנון השניה. אנחנו נפעיל את כל העוצמה ונכבה בכל לבנון. נחזיר אותה לתקופת האבן", כך מנליס

"החפרפרת": האם ישראל הצליחה לשתול מרגל בצמרת ארגון חיזבאללה?
"חלון ההזדמנויות הולך ונסגר. ישראל חייבת להנחית מכת מנע על חיזבאללה"
תקרית אש בגבול: צה"ל ירה לעבר פעילי חיזבאללה שהתקרבו לגדר
צה"ל מציג: מלחמת לבנון השלישית; חיסול נסראללה
חוששים מתקיפה? דיווח: חיזבאללה החל לשנע טילים לדרום סוריה
נתניהו: "לחיזבאללה יש עשרות בודדות של טילים מדויקים" • צפו
'מגן צפוני': צה"ל קורא לתושבי הכפרים הסמוכים לגבול לעזוב את בתיהם

לדבריו, האחריות הישירה במקרה הזה היא על מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני ועל מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. בנוסף טען מנליס לאחריות של ממשלת לבנון בראשות חרירי שמאפשרת להם לפעול בחופשיות בשטחה.

"סולימאני יושב בבטחה בטהרן, נסראללה נמצא בביירות, והם מחזיקים את לבנון כבת ערובה….בנוסף, חלק מכוחות צבא לבנון משתפים פעולה עם חיזבאללה – כך שכולם נושאים בסופו של דבר באחריות למצב".

עוד מדברי מנליס בראיון: "עברנו 12 שנים של שקט ומבחינתו עוד עשרות שנים כאלה, יחד עם זאת אנחנו נחושים לסלק את האיומים הביטחוניים".

מנליס דחה את ההערכות כי חיזבאללה מסוגל לכבוש חלקים מהגליל במערכה הבאה. "לכל היותר, במקרה הכי אידיאלי מבחינתו, הוא יצליח להשתלט על שטח נקודתי לזמן קצר או ליצור איום על כביש 90 – וגם זה לזמן קצר".

בסיום הראיון האשים מנליס את האיראנים בכך שהם השקיעו דרך חיזבאללה עשרות מיליונים בפרוייקט המנהרות במקום לדאוג לאזרחים במדינתם. "הצלחנו להפתיע אותם עם חשיפת המנהרות", טען.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו