Yonatan Sindel/Flash90

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: מחבלים לא יזכו לקיצור בעונשם

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את החוק שבמסגרתו לא יינתן שחרור על תנאי לאסירים ביטחוניים שהואשמו ברצח או בניסיון לרצח, מעבר לכך שעונשם לא יקוצר. "טרוריסטים לא ברי שיקום", אמר מגיש החוק, ח"כ פורר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה, ברוב של 57 מול 17, את הצעת החוק למניעת שחרור על תנאי וקיצור שליש לאסירים ביטחוניים, שהגיש ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). הצעת החוק תכלול אסירים ביטחוניים שהואשמו בניסיון רצח וברצח לפי חוק המאבק בטרור ותשלול כל אפשרות לשחרור מוקדם בגין התנהגות טובה או קיצור שליש.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שהגיש את הצעת החוק אמר לאחר אישור ההצעה כי "מלחמה בטרור עושים בכל החזיתות, ומדינת ישראל נאבקת לאורך תקופה במאבק הקשה הזה. לצערנו, לא פעם אנו מגלים שבסופו של יום דווקא בני בליעל שיצאו לרצוח ישראלים רק בשל היותם ישראלים, מוצאים עצמם נהנים מהטבות שונות ומשונות בכלא הישראלי, אבל חשוב להזכיר שטרוריסטים הם לא ברי שיקום, ומכאן שאסור לתת להם זכויות יתר ובטח שלא לקצר את עונשם".

לדברי פורר אחד המניעים להצעת החוק הייתה העובדה כי מי שסייע לרצח הדס מלכא ז"ל אמור להשתחרר על תנאי. עובדה זו הובילה להצעת החוק, שלדבריו עדיין לא ממקסמת את מה שכיוונו אליו. פורר הדגיש כי יש בכוונתו להרחיב את ההצעה לכלל האסירים שביצעו עבירות ביטחוניות. "לשמחתי כשנעביר את הצעת החוק הזו בקריאה שנייה ושלישית אפשר יהיה למנוע מכל אותם מחבלים מלהשתחרר על שליש", אמר.

חבר הכנסת פורר ציין כי חברת הכנסת ענת ברקו הגישה הצעת חוק דומה, שמוזגה יחד עם החוק שאושר. הצעת החוק תכלול אסירים ביטחוניים שהואשמו בניסיון רצח וברצח לפי חוק המאבק בטרור ותשלול כל אפשרות לשחרור מוקדם בגין התנהגות טובה או קיצור שליש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו