בָּרוּךְ הַבָּא • לאחר 55 שנה האדמו"ר ממונקאטש ישבות בירושלים

תכונה והתרגשות לקראת ביקורו ההיסטורי של כ"ק האדמו"ר ממונקאטש שליט"א שיגיע לביקור בארץ הקודש בלוויית קהל חסידיו, וישהה בשבת קודש במחיצת אלפי חסידים בירושלים, זאת לאחר שלא שבת בעיה"ק כ-55 שנה • כל הפרטים

המסע ההיסטורי הנערך לרגל שמחת נישואי נכדו החתן, בן בנו הרה"צ רבי ירוחם פישל רבינוביץ ראש ישיבת יודעי בינה מונקאטש. עם הכלה נכדתו של כ"ק האדמו"ר מביאלא שליט"א: למסע האדמו"ר מצטרפים 500 חסידים מרחבי העולם, האדמו"ר ינחת בארץ ישראל ביום ראשון הקרוב. וביום שלישי יעלה לקבר אמו הרבנית ע"ה בתו של הרה"ק בעל המנחת אלעזר ממונקאטש זי"ע בהר הזיתים.

ביום רביעי תתקיים שמחת החתונה לנכד האדמו"ר עם נכדת האדמו"ר מביאלא. השמחה תיערך בהשתתפות אלפי חסידים מחצרות מונקאטש וביאלא באולמי שורש סמוך לקרית יערים טלז סטון, ועשרות אוטבוסים ישנעו את החסידים מבית המדרש מונקאטש לאולם השמחה.

בין האדמו"רים המחותנים יש קשר משפחתי קרוב, וגם שורר ביניהם קשר הערצה הדדית וידידות זה עשרות עשרות בשנים.

שיאו של המסע ההיסטורי בשבת הבאה שבת פרשת  ויחי – חזק האדמו"ר ישבות בירושלים לראשונה מזה 55, בשנת תשכ"ד אז שבת האדמו"ר בפעם האחרונה וערך את תפילותיו והשולחנות בביהמ"ד מונקאטש. הטיש בליל שבת יתקיים בביהמ"ד ביאלא. כשהטיש יהווה מחזה נדיר ומיוחד של עריכת טיש משותף לשני האדמו"רים.

סעודה שלישית יערוך האדמו"ר שליט"א בביהמ"ד של חסידי סלאנים ברח' דורש טוב בירושלים, בהשתתפות אלפי חסידים. האדמו"ר מפורסם כפה מפיק מרגליות ובכוחו הגדול לעורר את שומעיו בדברי תורה, בעמקות החסידות ובדרכי עבודה, והסעודה שלישית בודאי ישמש גם כהכנה לימי השובבי"ם הבאים, ובדברים העומדים על הפרק.

ביום ראשון שלאחר מכן יגיע האדמו"ר עם קהל חסידיו למירון לפקוד את ציון הרשב"י, ובאולם סמוך ייערך שמחת השבע ברכות לנכד האדמו"ר, וישמש גם כועד לכלל חסידיו שבארץ ישראל עם מאות החסידים האורחים מחוץ לארץ.

האדמו"ר שהינו מזקני האדמו"רים בדורנו וכהיום הינו האדמו"ר המכהן באדמו"רות תקופה הארוכה ביותר למעלה מ50 שנים, ידוע כגאון גדול אשר עוד מלפני ששים שנים זכה לארוג יחדיו את תורת החסידות ותורת הלמדנות, הרבי זכה לקירבה נדירה אצל האדמו"ר הרה"ק רבי יואל מסאטמאר זצ"ל ועם ראשי ישיבות שבאותו הדור בישיבת טלז ובית מדרש עליון. האדמו"ר ידוע כאחד מעמודי החסד אשר מוסר נפשו בעד כל יהודי במצות פדיון שבויים, ומסוללי החינוך בארה"ב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו