צילום: דובר צה"ל

צה"ל: הושגו הבנות עם הצבא הרוסי, העבודה המשותפת תימשך

משלחת צה"ל תשוב הערב ארצה בתום מפגש עם בכירי הצבא הרוסי. במסגרת המפגש הציגו קציני צה"ל בפני הרוסים את מבצע "מגן צפוני" ודנו בתיאום בין שני הצבאות בסוריה. "המפגש התנהל באווירה טובה עניינית ומקצועית"

משלחת צה"ל למוסקבה, בראשות ראש אגף המבצעים, האלוף אהרון חליוה, תמריא הערב חזרה ארצה בתום מפגש של קבוצות עבודה בכירות של שני הצבאות. במסגרת המפגש הציגו קציני צה"ל בפני הרוסים את מבצע "מגן צפוני" ודנו בתיאום בין שני הצבאות בסוריה.

מדובר צה"ל נמסר כי "המפגש שנערך בהמשך לשיח בין מנהיגי המדינות התנהל באווירה טובה עניינית ומקצועית ובמהלכו הציגו קציני צה"ל בפני עמיתיהם הרוסיים את פרטי מבצע "מגן צפוני". נושא מרכזי נוסף עסק בקידום התהליך לשיפור מנגנון מניעת החיכוך בין שני הצבאות בזירה הצפונית. צה"ל הציג במפגש את מדיניותו להמשיך ולפעול כנגד ההתבססות האיראנית והתחמשות ארגון חיזבאללה בסוריה.
בין המשלחות הושגו הבנות והן סיכמו על המשך עבודה משותפת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול במהלך סיור בגבול הצפון למשלחת הביטחונית שיצא לרוסיה: "הערב תצא משלחת של צה״ל למוסקבה לפי הסיכום שלי עם הנשיא פוטין. היא תסביר את המבצע שאנחנו עושים כאן והיא תבהיר בצורה חד-משמעית שישראל שומרת לעצמה את הזכות והחובה לפעול נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה, גם של חיזבאללה בסוריה ושל גרורותיה של איראן פה, בניסיונן לחפור מנהרות מתחת לגבול. אנחנו נעשה כל מה שצריך ואני מעריך שהמסר הזה יעבור בצורה מאד בהירה גם לעמיתינו הרוסים".

השבוע שוחחו נתניהו ופוטין בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "עדכן את הנשיא פוטין בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ועל המשך כוונתה של ישראל לסכל את איום המנהרות. השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב ושתתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך. ראש הממשלה חזר והדגיש את מדיניותה של ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה ולפעול נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה".

לפי הודעת הקרמלין, נתניהו היה זה שיזם את שיחת הטלפון ועדכן את פוטין בפרטי המבצע להשמדת המנהרות בצפון. בהודעה נכתב כי פוטין הדגיש את חשיבות השמירה על היציבות באזור. עוד הוסיף כי יש להמשיך לקיים את החלטה 1701 של האו"ם ולדבוק בשיתוף הפעולה עם יוניפי"ל. עוד נמסר מהקרמלין כי השניים שוחחו על ההתפתחויות בסוריה וכי פוטין קרא לשיפור שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל ורוסיה. בהקשר זה, ציינו בקרמלין, ישנה חשיבות לפגישת המומחים של משרדי הביטחון במסגרת קבוצת עבודה משותפת. עוד נמסר כי הוסכם לפתח את הנושא בפגישה האישית הבאה שתיערך בין השניים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה להשם
התפללנו על זה…

הרוסים הם אויבים שלנו.
תמיד היו, ועדיין כאלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו