צילום: ארכיון דובר צה"ל

המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון

הותר לפרסום: המחבל שתקף אתמול לוחם צה"ל בעמדה ליד בית אל ופצע אותו באורח קשה הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון. מוקדם יותר חל שיפור ניכר במצבו של הלוחם ולא נשקפת יותר סכנה לחייו. המחבל הועבר לחקירה‎

המחבל שפצע קשה אתמול (שישי) חייל בעמדה צבאית ליד בית אל בדקירות וביידוי אבנים הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון. מהשב"כ נמסר כי בסוף השבוע ביצעו כוחות הביטחון פעילות מבצעית רציפה וממוקדת שבעיצומה כאמור הסגיר עצמו החשוד בפיגוע. הוא הועבר לחקירה.

הלוחם נפצע אתמול באורח קשה מדקירת סכין ומאבן שהוטחה בראשו על ידי מחבל, אשר ככל הנראה הצליח לחדור דרך הגדר, הפתיע את החייל ונמלט. על פי עדי ראייה, הפלסטיני הצליח להגיע עד לעמדה שבה היה החייל ובמהלך מאבק בין השניים הצליח לדקור אותו בסכין ולתקוף אותו באבן ממרחק קצר. מהסימנים בשטח עלה כי גם המחבל נפצע במאבק. גורמי הביטחון פתחו בסריקות אחר המחבל.

מוקדם יותר דווח כי חל שיפור במצבו של הלוחם הפצוע נוה רותם. הוא נותח אתמול ומצבו מוגדר בינוני. הוא נמצא כעת בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו. "נוה מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו ושהיה לו נס ושהוא חי. נודה לתפילות ומעשים טובים להחלמתו. השלמה והמהירה של נוה מיכאל בן אסנת אסתר עם כל שאר הפצועים", נמסר מהמשפחה.

במקביל כוחות רבים פרוסים באזור הכפרים ליד בית אל וגבעת אסף שבאזור רמאללה כחלק מהמצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בגבעת אסף. מצבו של הלוחם שנפצע קשה בפיגוע מוסיף להיות קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו. במהלך הימים האחורנים עצר צה"ל עשרות מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. מתוכם, 37 מוכרים כפעילי ארגון הטרור חמאס.

הפיגועים הקשים שאירעו בשבוע האחרון ביהודה ושומרון גרמו לצה"ל להעלות את רמת הכוננות במרחב חטיבת בנימין ובאיו״ש בכלל, כשבין היתר תגברו צירים מרכזיים ופעלו להציב מכשולים ופעולות נוספות על מנת למנוע אסון נוסף חלילה. במהלך יום שישי כוחות הנדסה פעלו להוספת מיגון בכעשרים תחנות אוטובוסים וטרמפיאדות בגזרה, שכללו כ-120 פרטי מיגון מבטון.

בנוסף, בשעות אחה"צ של יום שישי כוחות הביטחון הרסו מבנה פלסטיני הסמוך למקום הפיגוע בבית אל – שבגינו חייב בג"ץ את צה"ל להשאיר פתח בין הישוב לבין הכפר הפלסטיני ג'ילזון, כשדרך פתח זה נכנס המחבל בשעות הבוקר של יום שישי ופצע חייל צה"ל.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב אמר בערב שבת: "אנחנו נמצאים בתקופה מתוחה, אחרי שבוע בו מחד שמנו ידינו על שני מחבלים – בזכות פעילות מאומצת ושיתוף הדוק בין גופי הביטחון השונים ומנגד שבוע בו ספגנו שלושה פיגועים קשים. אני שולח חיזוק למשפחות השכולות ולמשפחות הפצועים. כולי תקווה שלא תדעו עוד צער".

לדבריו, "כוחות צה״ל, שב״כ ומשטרה פועלים כעת במרחב גזרת איו״ש, באמצעים גלויים וסמויים במטרה לעצור את האחראים לפיגוע אמש בצומת אסף והבוקר . במקביל אנחנו ממשיכים לפעול במטרה למנוע ולסכל את הפיגוע הבא, לצד תגבור מאמץ ההגנה בצירים ובישובים. נמשיך לעשות כל מאמץ להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו, בכוחות מתוגברים, גם במהלך סוף השבוע הקרוב".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין אם הוא יספיק לסיים את התואר לפני השחרור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו