צילום: נתי שוחט / פלאש 90

פתח תקוה: קרית אריה תגדל משמעותית

הופקדה להתנגדויות מטעם הוועדה המחוזית בפ"ת תכנית גרנדיוזית: מתחם התעסוקה בקרית אריה בפתח תקוה יגדל ב-1.6 מיליון מ"ר • 'ביזנעס' הציץ לתכניות: יצומצמו זיהומי האוויר ממפעלי תעשיה

איציק ברוורמן תכנן, רמי גרינברג יגזור את הסרט: האם קרית אריה – מתחם התעסוקה בן 3.5 מיליון המ"ר, שכבר כיום הינו מהגדולים ביותר בארץ ונמצא סמוך מאוד לבני ברק – בדרך לצמוח עד למתחם אדיר בן 5.1 מיליון מ"ר של תעסוקה, מסחר ותעשייה? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז הפקידה להתנגדויות הציבור תוכנית להתחדשות אזור התעסוקה קרית אריה בפתח תקווה, במסגרתה מבקשת העירייה להוסיף למתחם התעסוקה הדומיננטי עוד 1.6 מיליון מ"ר לבנייה.

ביזנעס שימושי

ל'ביזנעס' נודע כי וועדת התכנון והבנייה המקומית לעיריית פתח תקווה הקדישה לתכנית זו ישיבות רבות של תכנון בתקופת ראש העיר הקודם, איציק ברוורמן, עד להעברתה לוועדה המחוזית.

במסגרת התכנית, מבקשת העירייה להביא לתמרוץ כלכלי לבעלי הקרקעות הפנויות (או הבנויות במבנים חד קומתיים או נמוכים) באזור התעשייה קריית אריה, ובהגדלת אחוזי הבנייה לגובה, יתבצעו עסקאות נדל"ן עם יזמים ש'ירימו' את הפוטנציאל העסקי הגלום במפעלים התעשייתיים הפזורים במבנים ישנים ונמוכים בשטח. כמו כן בעלי קרקעות ריקות ייקראו להפוך אותן למתוכננות לבניה בהקלות ותמריצים שיהוו זרז מדרבן לביצוע התכנית.

ישראל פרידמן, חבר מועצת העיר פ"ת וחבר בוועדת בנין ערים שהמליצה על התכנית ציין לשבח את הצוות המקצועי בעירייה בראשות ד"ר חוה ארליך, מהנדסת העיר פתח תקווה, שלדבריו, "יחד, לקחו את 'תכנית המתאר – קרית אריה' כנושא דגל להגדלת מקומות תעסוקה רבים לעיר ויפתח את האזור. אין ספק כי התכנית החדשה תצעיד את האזור בן אלפיים הדונמים שאינו ממוצה פוטנציאל, לעבר ההתחדשות הנדרשת בעולם ההייטק והסטארט אפ, התעשייה הנקייה והשקטה, לצד שמירה על ערכים סביבתיים ואי התעלמות מצרכי התעשייה הכבדה באזור".

מתברר, כי מתוך התחשבות בתעשייה הכבדה באזור, ועל אף התכנית לבנות לגובה באזור כביש 4 ודרך ז'בוטינסקי, באזורים הפנימיים של קרית אריה תיוותר בנייה נמוכה יחסית. עם זאת, ל'ביזנעס' נודע כי הושם דגש עז על העברת מפעלים מזהמים וצמצום השימוש במזהמים ופליטת מפגעים סביבתיים ותברואתיים.

אחרי מימוש זכויות בנייה החדשות, יצמח כאמור מתחם התעסוקה בקרית אריה מ-3.5 מיליון מ"ר ל-5.1 מיליון מ"ר, בתוספת של כ-50% למגרשים הקיימים כיום בקרית אריה.

"האזור משמש בין היתר למשרדים והייטק, מפעלים, תעשיה מסורתית ואזורי מלאכה. בפועל, האזור אינו מממש את מלוא פוטנציאל זכויות הבניה המאושרות, וכן קיים קושי בהתמצאות במרחב ומחסור משמעותי בקשרים פעילים ליתר חלקי העיר", נכתב בהמלצות הוועדה המחוזית שהפקידה את התכנית להתנגדויות הציבור.

מקור: http://bizzness.net/

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך שם תחבורה ציבורית! לפני שמרחיבים לא אחרי
מגיעה במונית כמעט כל יום
יש הרבה מה לשפר שם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו