המלאכה הושלמה? 'דגל' וש"ס יחתמו על הסכמים קואליציוניים בירושלים

קואליציית ליאון: הערב צפויים סיעות 'דגל התורה' וש"ס לחתום עם ראש עיריית ירושלים על הסכמים קואליציוניים ובכך תושלם מלאכת הרכבת הקואליציה • איזה שלל תקבל כל סיעה ומה עם 'אגודת ישראל' ו'התעוררות' • כל הפרטים

חודש וקצת אחרי שנבחר בסיבוב שני לראש עיריית ירושלים, הערב צפוי משה ליאון לחתום עם סיעות דגל התורה וש"ס על הסכם קואליציוני ובכך יהיה לו קואליציית רוב של 17 חברים מתוך 32 בסך הכל – דגל התורה וש"ס עם 11 המנדטים שלהם מצטרפים למשה ליאון המחזיק במנדט מכוח היותו ראש עיר, הבית היהודי – 2, מאוחדים -2, הליכוד – 1, שכבר חתמו על הסכמים קואליציוניים קודם לכן.

על פי הדיווחים, בשעות האחרונות הצדדים מעבירים טיוטות של הסכמים על מנת להגיע להסכמות סופיות שיסללו את הדרך לקואליציה העירונית בחמש השנים הקרובות, כאשר על פי המסתמן כעת, דגל התורה וש"ס יקבלו סמכויות ותפקידים נרחבים.

'דגל התורה' צפויה לקבל שני סגנים בשכר ומ"מ רה"ע, תיק תכנון ובניה, בינוי וחינוך, מבני דת, נכסים, תרבות תורנית, קידום נוער חרדי, הנדסה ותשתיות, מבני ציבור, ועדת מכרזים, ועדה מחוזית, חברות בוועדות השונות וחברות בוועדה המחוזית.

ש"ס צפויה לקבל אף היא שני סגנים בשכר, תפקיד המשנה לראש העיר, תיק החינוך, תיק הכספים, תיק קליטה נוער נושר וספורט חרדי, כמו גם חברות בוועדות השונות ובוועדה המחוזית לתכנון ובנייה,

בנוסף צפוי לקום אגף חדש – 'משאבי חינוך חרדי', שיהיה אחראי על ההרשאות לבניית מוסדות חינוך חרדים, כאשר זה יהיה חלק מתיק החינוך החילוני. בתיק צפוים להחזיק דגל התורה אך ינהל את האגף איש ש"ס.

בנוסף לחתימה עם סיעות דגל התורה וש"ס, צוות המו"מ של משה ליאון ימשיך את השיחות עם סיעות נוספות כשהעיקריות שבהם הם סיעת 'אגודת ישראל' ו'התעוררות', במטרה להביא לקואליציה רחבה ככל האפשר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו