הלכה יומית • יום ד' ראה • שני הלכות יומיות למטיילים

אתר JDN מגיש לגולשיו לרגל תקופת בין הזמנים את ההלכות הנוגעים לתקופה זו, במסגרת מדור 'כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא'.

דיני תפילת הדרך, ושאר דברים שצריכים להיזהר בדרך.

הלכה א'
קצת נוהגין שבהיותם בדרך ואוכלים בבית עובד כוכבים אין מברכין בזימון, משום דלא הוי קביעות סעודה בבית עובד כוכבים. ומכל מקום אם קבעו עצמן שם לאכול ביחד, אינו נכון לבטל הזימון, ובכדי שלא לברך את בעל הבית יאמרו, הרחמן הוא ישלח לנו ברכה מרובה במקום הליכתנו ובמקום ישיבתנו עד עולם.

קרא עוד:

[postim]

ואם הסעודה היא משל אחד הסועדים יכולים לומר, הרחמן הוא יברך את בעל הבית הזה, ומתכוונים על בעל הסעודה, ואם לאו יאמרו הרחמן הוא יברך אותנו.

הלכה ב'
מדינא אסור לילך בערב שבת יותר מן שלש פרסאות, בין לביתו בין למקום אחר, בכדי שיוכלו להכין צרכי סעודות שבת כראוי, ובמדינות אלו אין נזהרין בזה, מפני שרוב בני אדם מכינים בריוח. ומכל מקום צריך כל אדם ליזהר מאד שיכנס לאכסניא שלו בעוד היום גדול, כי הרבה חילול שבת בא על ידי מה שמתאחרים, לכן יהא נזהר מאד ולא יסיתנו היצר לומר, עוד היום גדול והדרך טובה ופנויה.

מי שהוא ביום שבת קודש בדרך במלון ויש לו מעות, אם יכול להפקידן או להצניען אסור להחזיקן בכיסו שהרי הם מוקצה. ואם מתירא שמא הם יגנבו ממנו יתפרם ערב שבת בבגדו וישב בבית, ולא יצא בהם במקום שאין עירוב, אך אם יש לחוש שמא מחמת זה שאינו יוצא כל היום מביתו, ירגישו שיש לו מעות ויגזלם ממנו, מותר לצאת בהם כשהם תפורים בבגדו, אבל אם הם בכיסו בכל ענין אסור,

נ.ב. ההלכות הם רק לעורר ובשעת מעשה על כל אחד לשאול את רבו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו