הנסיגה מסוריה: טראמפ דיבר עם ארדואן; מונה מחליף זמני למאטיס

הנשיא טראמפ בטוויטר ששוחח עם נשיא טורקיה: "סיכמתי עם ארדואן על נסיגה אטית ומתואמת של כוחות ארה"ב" • טראמפ הודיע כי הוא ימנה את סגן מזכיר ההגנה, פטריק שאנהן, להחליף את המזכיר היוצא, שפרש בעקבות ההחלטה לסגת מסוריה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב הערב בטוויטר כי הוא שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על הנסיגה האמריקאית מסוריה. "הרגע הייתה לי שיחה ארוכה ופרודוקטיבית עם הנשיא ארדואן מטורקיה. שוחחנו על דאעש, המעורבות ההדדית שלנו בסוריה, והנסיגה האיטית והמתואמת של כוחות ארצות הברית מהאזור. לאחר שנים רבות הם חוזרים הביתה. שוחחנו גם על הרחבת המסחר", כתב הנשיא.

בתוך כך, הנשיא טראמפ הודיע הערב בציוץ בטוויטר כי מזכיר ההגנה האמריקני המתפטר ג'יימס מאטיס יסיים את תפקידו כבר בשבוע הבא, למרות שאמר שיישאר בתפקיד עד פברואר. במקומו, טראמפ מינה את סגנו של מאטיס, פטריק שנהאן, למזכיר ההגנה בפועל בפועל החל מ-1 בינואר.

"אני שמח להודיע שסגן מזכיר ההגנה המאוד מוכשר שלנו, פטריק שנהאן, ימונה למזכיר ההגנה בפועל החל מ-1 בינואר, 2019", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "לפטריק יש רשימה ארוכה של הישגים מתפקידו כסגן, וקודם לכן בחברת 'בואינג' הוא יהיה נהדר". שנהאן הוא סגן מזכיר ההגנה ה-33 של ארה"ב ומכהן בתפקיד מאז יולי 2017.

כזכור, מאטיס הודיע על התפטרותו ביום חמישי האחרון בעקבות חילוקי דעות עם טראמפ, בעיקר על רקע הודעת הנשיא להסיג את הכוחות האמריקניים מסוריה. עם זאת, הוא אמר כי הוא יישאר בתפקיד עד חודש פברואר כדי להבטיח תהליך חפיפה מסודר. "אני עוזב כי יש לך (הנשיא) את הזכות לעבוד עם שר הגנה בעל עמדות שתואמות את עמדותיך", כתב מאטיס במכתב ההתטרות.

 

 

 

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו