אילוסטרציה

בצל פיזור הכנסת: נתניהו ימריא הערב לברזיל לטקס השבעת הנשיא הנבחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הערב לביקור מדיני בן ששה ימים בארגנטינה, כשבמהלכה צפוי להשתתף בטקס ההשבעה לנשיא הנבחר ז'איר בולסונרו • במהלך הביקור צפוי נתניהו להיפגש עם מנהיגים מרחבי העולם

לאחר שהצעת החוק לפיזור הכנסת ה-20 אושרה אמש בשלוש קריאות, הערב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להמריא לברזיל לביקור בן ששה ימים.

במהלך הביקור, אליו אף יצטרפו רעייתו שרה ובנו יאיר, צפוי ראש הממשלה להשתתף בטקס השבעתו של הנשיא הנבחר ז'איר בולסונרו, שיערך ביום שלישי, כאשר אף ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית במדינה וכן עם שרי ההגנה והחוץ ועם שורת מנהיגים מרחבי העולם, כמו מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו, נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה ועוד.

על מנת למנוע ביקורת, משפחת נתניהו הבהירו, כי "כל הוצאות הטיסה והאירוח של בניו של ראש הממשלה כאשר הם מצטרפים לטיסות במטוס הממשלתי משולמות מכיסה הפרטי של משפחת נתניהו. כך היה תמיד וכך יהיה גם בנסיעה המתוכננת של יאיר לברזיל".

כזכור, השבוע לאחר שביום שני החליטו ראשי הקואליציה על פיזורה של הכנסת והליכה לבחירות, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי נתניהו שוקל לבטל את הביקור המתוכנן וזאת עקב המצב שנוצר, כשבהמשך הודיעו כי הביקור ככל הנראה יקוצר ונתניהו לא ישתתף בטקס השבעה. בסופו של דבר, הוחלט לחזור לתכנון המקורי והביקור יערך במכונתו הראשונית וכפי שהצהיר ראש הממשלה מיד עם בחירתו של בולסנרו כי ישתתף בטקס ההשבעה לתפקיד – בטענה כי הכנסת אישרה את פיזורה.

בעקבות ביקורו של ראש הממשלה בברזיל, ישיבת הממשלה השבועית הנערכת מדיי יום ראשון לא תערך השבוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו