"אנחנו מחזירים מנדטים שעזבו את הליכוד" • התגובות למסיבת העיתונאים

התשובות הרבות שסיפק הערב ראש הממשלה הן בעניינו המשפטי, איך ינהג במקרה ויוגש נגדו כתב אישום וכדו', כמו גם תשובות בנוגע לעמיתיו מגוש הימין ומחוצה לו גרם כצפוי לשלל תגובות • - "נתניהו נאחז בראשות הממשלה כעיר מקלט כדי לצלוח איכשהו את הבחירות"

אחרי מסיבת העיתונאים שקיים הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בברזיל – לתקשורת הישראלית, כאשר במהלכה תקף את יריביו השונים ואף הצהיר כי לא מתכוון לפרוש גם אם יוגש נגדו כתב אישום, גורר באופן טבעי שלל תגובות מכל גווני הקשת הפוליטית.

במפלגת "הימין החדש", של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, הגיבו לטענה ולפיה מפלגתם מסכנת את גוש הימין: "לא ניגרר למתקפות של ראש הממשלה נגדנו. אנחנו מחזירים את המנדטים שעזבו את הליכוד מללכת לגוש השמאל של גנץ, לפיד ואורלי לוי, ומציעים לראש הממשלה להצטרף אלינו במשימה זו".

יו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב להצהרתו ולפיה הוא מתכוון להמשיך בתפקידו גם תחת כתב אישום ואמר, כי "אמירת נתניהו הערב שהוא יוכל לכהן תחת כתב אישום היא פשיטת רגל ערכית והוכחה לכך שהוא איבד את הבלמים והדבר היחיד שמעסיק אותו זה להינצל מתיקיו הפליליים ולא טובת המדינה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ מ'המחנה הציוני אמרה, כי "דבריו המחוצפים של נתניהו מתריסים נגד סמכויותיהן של כל זרועות שלטון החוק ומסכנים את הדמוקרטיה. ההודעה המאיימת כי אל ליועמ"ש להחליט בעניינו טרם בחירות היא מבחן ניקיון הכפיים של כל מפלגה בכל הקשת הפוליטית ומי שלא יודיע מפורשות שלא ישב עם מי שנמצא בהליך פלילי כה מתקדם, מכשיר שחיתות לטובת שיקולים פוליטיים נטו".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה, כי ״נתניהו לא מתכוון להתפטר גם אם ישלח לכלא ושותפיו הפחדנים גם לא יעשו כלום בדבר. בדיוק בגלל זה צריך בכנסת שמאל גדול עם חוליות מתפקדות".

חברת הכנסת רויטל סויד, מ'המחנה הציוני' אמרה, כי "נתניהו נאחז בראשות הממשלה כעיר מקלט. במקום להביע אמון מלא ביועמ"ש ולקרוא לו להכריע במלוא המהירות בעניינו, עוד לפני הבחירות – הרי 'לא יהיה כלום כי אין כלום' – נתניהו נאחז בראשות הממשלה כעיר מקלט כדי לצלוח איכשהו את הבחירות, ואז החוק הצרפתי או איזו קומבינה אחרת למילוט מאימת הדין. בלתי נתפס".

חברתה למפלגה, חברת הכנסת מיכל בירן כתבה, כי "נתניהו מטעה את הציבור ביודעין. ראש הממשלה, שר השרים, שר הביטחון, הבריאות והחוץ, מנסה לרופף את הקשר בין כתב אישום להתפטרות שלו. שר שמוגש נגדו כתב אישום לא יכול להמשיך בתפקידו בממשלה. צריך להפסיק לחזור על השקרים האלו ולדרוש – דין ראש הממשלה כדין כל אחד משריו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו