צילום: אבי אוחיון /לע"מ

גורם מדיני: "נתניהו קיבל מארה"ב 7 מ-8 הבקשות שלו"

גורם מדיני בכיר מגדיר כמוצלחת את פגישת רה"מ עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בברזיל. הסוגיה היחידה שלא נפתרה: עסקת מכירת ה-F-16 לקרואטיה. "נתניהו סבור שהצליח להשפיע לפחות חלקית על החשיבה האמריקנית בנושא סוריה"

במהלך פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אתמול (שלישי) בברזיליה, בירת ברזיל, העלו השניים שורה של רעיונות שניתן לבצע נגד ההתבוססות האיראנית בסוריה עד ליציאת הכוחות האמריקנים מהמדינה וכן ביום שלאחר הנסיגה. כך מסר פקיד ישראלי בכיר. עוד הוסיף הפקיד, כי נתניהו סבור שהצליח להשפיע לפחות חלקית על החשיבה האמריקנית בנושא סוריה.

לדבריו, "היו לישראל שמונה בקשות ושבע מהם נענו. העניין היחיד שנותר בדיונים מהבקשות הללו הוא עסקת המטוסים עם קרואטיה". עוד הוסיף הגורם כי "ראש הממשלה יצא מהפגישה בתחושה שיש לישראל השפעה בתחומים מסוימים, וכי ישראל וארה"ב מקדמים רעיונות שונים בנוגע לסוריה שיעזרו לישראל".

 

 

אותו גורם מדיני בכיר הגדיר את ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בברזיל כ"פריצת דרך היסטורית". "נוצר קשר אישי בין נתניהו לנשיא ברזיל, הוא אמור להגיע לביקור בישראל במרס", אמר. "בולסונרו בדרך להפוך לאחד המנהיגים החשובים בעולם".

הגורם המדיני אמר כי הוא מקווה שהונדורס תעביר את שגרירותה לירושלים בחודשיים הקרובים ובמקביל ישראל תפתח שגרירות בהונדורס. הדברים נידונו בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא הונדורס היום (ד'). עוד אמר הגורם כי הונדורס ביקשה מישראל "לפתוח פתח אצל ארה"ב" ולכן נערכה פגישה משולשת בין שני המנהיגים ושר החוץ האמריקני פומפאו. "ישראל רוצה לסייע למדינות דרום אמריקה לפתור חלק מהבעיות בתחום המים, כלכלה ביטחון ולארה"ב יש אינטרס בכך", אמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו