דיווחים בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף 8 מטרות בדמשק

על פי הדיווחים, יותר משמונה מטרות "התפוצצו" בשמי דמשק. עוד דווח כי מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו והפילו את רוב הטילים ששוגרו. כתוצאה מהתקיפה נפגע שדה התעופה בדמשק. "הותקפו יעדים של המליציות האיראניות וחיזבאללה"

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה אמש (ליל שבת), על פיצוצים שנשמעים בשמי דמשק. זמן קצר לאחר מכן דיווחה סאנ"א כי "מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו נגד כמה מטרות והפילו חלק מהן". סוכנות הידיעות הרשמית ייחסה את התקיפה לישראל.

על פי הסוכנות, "בסביבות השעה 23:15 מטוס קרב ישראלי מאצבע הגליל ירה מספר טילים לאזור דמשק ובאופן מיידי מערכת ההגנה האווירית הפילה את רובם". כמו כן דווח כי נצפו יותר משמונה מטרות עוינות מתפוצצות בשמיים.

"אמצעי ההגנה שלנו פעלו באופן מיידי נגד הטילים והפילו את רובם. כתוצאה מהתקיפה נפגע אחד המחסנים בשדה התעופה של דמשק", הוסיפו בסוכנות. הם מיהרו לצטט גורם במשרד התחבורה הסורי שטען כי שדה התעופה ממשיך לפעול, כבשגרה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שגם כן ייחסה את התקיפה לישראל, הותקפו יעדים בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ואל-כיסווה ומחסני טילים של חיזבאללה. מדובר באזורים שעל פי פרסומים זרים הותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות. גורם צבאי סורי אמר כי מטוסי חיל האוויר תקפו מאזור אצבע הגליל מטרות בדמשק. לדבריו, נפגע מחסן בנמל התעופה הבינלאומי.

באופוזיציה הסורית טוענים כי הותקפו יעדים השייכים למיליציות האיראניות ולחיזבאללה בקרבת נמל התעופה. מקור נוסף באופוזיציה מסר כי התקיפה הייתה באזור אליכסווה בדרום-מערב דמשק, אזור שהותקף כמה פעמים בשנה החולפת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו