הקרב על חוק הגיוס: הממשלה תבקש ארכה נוספת מבג"צ

במשרד המשפטים מכינים בימים אלה פנייה נוספת לבג"ץ, בבקשה לדחות את הכרעתו בסוגיית חוק הגיוס בטענה שתקופת הבחירות אינה מאפשרת את קידומו. ליברמן: "אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות. מדובר בכניעה לחרדים"

במשרד המשפטים מכינים בימים אלה פנייה נוספת לבג"ץ, בבקשה לדחות את הכרעתו בסוגיית חוק הגיוס: כך מדווח הבוקר העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

ע"פ הדיווח, במשרד יסבירו כי מדובר בתקופת בחירות, וכי קשה להגיע להסכמות ולגיבוש מתווה בתקופה כזו.

"בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה־21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה – מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה־21", כך בנוסח הבקשה כפי שהובא בדיווח.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, לא פספס את ההזדמנות ותקף את נתניהו והממשלה על "כניעה לחרדים". בהודעה רשמית מטעמו נמסר: "אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות, על מנת להפיל את חוק הגיוס של מערכת הביטחון לטובת חוק "אי הגיוס" בנוסח החרדי. שוב הממשלה מתכננת לפנות לבג"צ על מנת לקבל ממנו ארכה נוספת והכל רק כדי "לתקוע" את החוק שהבאתי ושעבר בקריאה הראשונה בכנסת. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה להעביר חוק זה, שקיבל את ברכת הצבא ואושר גם בכנסת. הכל התחמקויות, הכל ספינים ופשוט כניעה לחרדים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו